نگاهی بر تاریخچه روستای جواهرده، نگین سبز رامسر

13 دی 1401
0 دیدگاه
روستای جواهرده 854535843510

اگر اهل سفر باشید مسلما نام روستای جواهرده به گوشتان خورده است، جواهرده یکی از روستاهای شهرستان رامسر در غرب مازندران و مرز گیلان می باشد. این روستا همچنین در دهستان سخت سر و ارتفاعات 2000 متری رشته کوه البرز واقع شده است، از همین رو چشم اندازی تماشایی را بر فراز ابرها شامل می شود. جواهرده با تهران فاصله کمی داشته به همین علت بهترین مقصد برای مسافرت افراد ساکن این شهر به شمار می رود. هرساله مسافران و گردشگران بی شماری از این روستا دیدن می کنند.

روستای جواهرده 987468541313205

آشنایی با روستای جواهرده

روستای جواهرده رامسر در ارتفاعات البرز در احاطه قله های سرخ قله، واژک سه و سماموس واقع شده است در واقع موقعیت جغرافیایی جواهرده سبب شده است که بهترین گزینه برای سرمایه گذاری به شمار رود.اگر به دنبال سرمایه گذاری در شمال هستید می توانید از طریق خرید ویلا در رامسر، یا خرید زمین در رامسر وارد این راه شوید چرا که دارای جاذبه های دیدنی بسیار همچون روستای جواهرده است. جواهرده به عنوان ییلاقی دلنشین و دلکش می تواند بهترین گزینه برای سفر شما عزیزان به شمال باشد.

روستای جواهرده 658445568468541

تاریخچه روستای جواهرده رامسر

جمعیت روستای جواهرده چیزی بر حدود 9800 نفر می باشد، مردم این روستا از طریق دامداری، کشاورزی و باغداری به امرار معاش می پردازند. همچون سایر شهر یا روستاهای شمالی رامسر نیز بهترین گزینه برای کشاورزی است از همین رو خرید زمین در رامسر به یکی از درخواست های پر متقاضی تبدیل شده است. این روستا شامل 12 محله است که هرکدام به نوبه خود فرهنگی از گذشته را شامل می شوند، اگر به تاریخ علاقمند هستید میتوانید از این روستا دیدن کنید. از جمله صنایع دستی مردم روستای جواهرده می توان به آهنگری، مسگری، سفال و نمدبافی اشاره کرد. مردم این روستا این هنرها را با دستان خود آماده می نمایند و درواقع از سوغات این روستا میتوان به این موارد اشاره نمود. از جمله فرضیه هایی که در رابطه با جواهرده وجود دارد درباره نام گذاری آن میباشد که در گذشته مردم از قبرهای گبری، جواهرهای بسیاری را یافتند. گفته می شود که از دوران ساسانیان تا پیش از دوران آل بویه رسم دفن مردگان در بلندیها و درون دخمه ها به همراه زیورآلاتشان وجود داشته است.

امکانات رفاهی روستای جواهرده

جواهرده همچون سایر روستاهای شمالی دارای جاذب های دیدنی بسیار و امکانات رفاهی وگردشگری متعدد است . از جمله ویژگی های منحصر به فرد جواهرده می توان به امامزاده، کافه، آلاچیق، درمانگاه، بهداشت، داروخانه و.. اشاره نمود.

 

ارسال دیدگاه