لیست کامل جاهای دیدنی رامسر | آدرس دقیق + عکس

15 دی 1401
0 دیدگاه
کلبه ای کوچک در جنگل دالخانی 5263263216321

رامسر یکی از شهرهای شمالی ایران است که با چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده، دیدنی‌های متعدد و طبیعتی افسانه‌ای، بهار و تابستان به شمار می‌رود. با موقعیت جغرافیایی خاص در کنار کوه‌های البرز و دریای خزر، رامسر به «عروس شهرهای ایران» مشهور است. این شهر با ییلاق‌های زیبا، قلل مخروطی، باغ‌های مرکبات، مزارع چای و برنج، آبشارها، غارها، دریاچه، سواحل دل‌نشین و آب‌های گرم معدنی، جذابیت خاصی دارد. رامسر با هتل‌های سنتی و مدرن، آب و هوای خوش و مکان‌های دیدنی غنی، در صنعت گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان یکی از برترین مقاصد طبیعت‌گردی کشور شناخته می‌شود.

جاهای دیدنی رامسر همراه با لوکیشن

1. روستای جواهرده

روستای جواهرده جواهری است سبز در دل مازندران و در 7 کیلومتری شهر رامسر و در منطقه سخت سر واقع شده است. بی شک دیگر می دانید که این روستا در ارتفاع 2000 متری از رشته کوه های البرز قرار دارد و زیباترین منظره را شامل می شود. مردمان این روستا بی آلایش و خونگرم هستند. به دلیل داشتن مسیرهای پر پیچ و خم این روستا در پس ابرها و آسمان آبی واقع شده است ارتفاع بالای این روستا سبب شده است که آب و هوای بسیار خنک و دمایی بین 10 الی 12 درجه سانتی گراد را در فصل بهار و تابستان را شامل شود. مسجد سید سعید آقا و مسجد آدینه که دارای قدمتی حدود هفت قرن هستند و گورستان‌های گبری، از جمله جاذبه‌های تاریخی در جواهرده رامسر است که می‌توان آن‌ها را بازدید کرد.

آدرس روستای جواهرده رامسر (روی نقشه)

خانه های رنگی روستای جواهرده رو به کوه های سرسبز 084655212
نمایی از خانه های رنگی روستای جواهرده با ویو کوه های سرسبز و ابرهای تیره

2. دریاچه قو

دریاچه قو، در نزدیکی روستای جواهرده واقع شده است. برای رسیدن به این دریاچه، باید از جنوب رامسر، از طریق جاده فرعی و خاکی به سمت روستای جواهرده حرکت کنید. برای ورود به این مکان، هزینه‌ای را پرداخت خواهید کرد. در اطراف دریاچه قو، جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در کنار لذت بردن از طبیعت، غذا بخورید و وقتی را در این مکان لذت ببرید.

آدرس دریاچه قو رامسر (روی نقشه)

دریاچه شگفت انگیز قو در دل کوه پوشیده از درختان 087684321
کوه های پوشیده از درختان انبوه و سرسبز دریاچه قو

3. تله کابین رامسر

تله‌کابین رامسر، بزرگترین تله‌کابین ایران است و در استان گیلان قرار دارد. این تله‌کابین با طول دو کیلومتر و ۴۰ کابین، ساحل دریا را به ارتفاعات جنگلی متصل می‌کند. امکانات ارائه شده در این تله‌کابین شامل واحدهای پذیرایی، مکان‌های تفریحی و گردشگری است. مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز نام رسمی این تله‌کابین است و دو بخش فعال دارد. بخش اول در کنار ساحل با امکانات متنوعی مانند شهر بازی، پینت بال، پیست کارتینگ و رستوران پذیرای گردشگران است. بخش دوم نیز شامل کلبه‌های لوکس جنگلی و سوئیت‌های VIP است که امکانات تفریحی و گردشگری دیگری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

آدرس تله کابین رامسر (روی نقشه)

تله کابین قرمز در جنگل های رامسر 45416524524
نمایی از تله کابین رامسر در ارتفاعات جنگل پوشیده از درختان انبوه

4. بوستان جنگلی صفارود

در فاصله ۹ کیلومتری جاده جواهرده – رامسر، بوستان جنگلی صفارود قرار دارد. این منطقه گردشگری در دل دره و در کنار رود صفارود قرار گرفته است. با نام آب معدن نیز شناخته می‌شود. بوستان جنگلی صفارود یک مقصد زیبا و دوست‌داشتنی برای گردهمایی خانواده‌ها در روز ۱۳ فروردین است. مناظر زیبا و دیدنی، جنگل، رودخانه، چشمه‌های آب معدنی گرم و سرد، هوای دلپذیر و امکاناتی مانند آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی و آب قابل استفاده، از ویژگی‌های این بوستان است. بوستان جنگلی صفارود یک مقصد طبیعت‌گردی بسیار جذاب و آرامش‌بخش برای مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت است.

آدرس بوستان جنگلی صفارود رامسر (روی نقشه)

درختان تنوند جنگل سرسبز صفارود 5656416414512541
درختان افرا تنومند جنگل صفارود رامسر

5. منطقه ییلاقی گرسماسر

این روستا در فاصله ۴۰ کیلومتری از غرب رامسر قرار دارد و ارتفاع آن دو هزار متر است. گرسماسر با طبیعت زیبا و هوای دلپسند، جاذبه‌های گردشگری متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. روستا با بافت مسکونی پراکنده و خانه‌های قدیمی با سقف‌های شیروانی و دیوارهای گل‌ اندود معماری سنتی را به تصویر می‌کشد. احاطه شدن این منطقه توسط رشته‌کوه البرز و دیگر روستاها، چشم‌اندازهای زیبا و دیدنی را به ارمغان می‌آورد. نام گرسماسر از قلعه گرزمان سر گرفته شده و به معنای “مکانی در بالای بهشت” است.

آدرس منطقه ییلاقی گرسماسر رامسر (روی نقشه)

ارتفاعات منطقه ییلاقی گرسماسر و خونه های رنگی 511631631363621
خانه های پلکانی منطقه ییلاقی گرسماسر با ویو دریا ابر

6. جنگل دالخانی

این جنگل با ارتفاع تقریبی ۸۰۰ متر و مناظر بکر و طبیعتی زیبا شگفت‌انگیز است. در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد و مناسب برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی است. مه غلیظ در این جنگل از جاذبه‌های مهم آن است و آن را به دالان بهشت معروف کرده است. جنگل دالخانی در جاده رامسر به تنکابن قرار گرفته و از جاده کتالم به هریس و جاده رامسر به تنکابن قابل دسترسی است. با پیمودن مسافتی حدود ۲۳ کیلومتر، می‌توان به این جنگل افسانه‌ای و رویایی دسترسی پیدا کرد.

آدرس جنگل دالخانی رامسر (روی نقشه)

جنگل دالخانی (دالان بهشت):

  • ارتفاع: 800 متر
  • فاصله تا رامسر: 30 کیومتر

کلبه ای کوچک در جنگل دالخانی 5263263216321

7. غار یاغی لوکا

در شمال غربی رامسر، پدیده‌ای جالب به نام “غار یاغی لوکا” وجود دارد. یاغی لوکا به‌ معنی «سوراخ راهزنان» است. این غار، یک چاه با دهانه‌ای نزدیک به سه متر است که بر روی کوه ایلمیلی قرار دارد. طبق روایات محلی، در گذشته مردم دژ ایلمیلی از این غار برای فرار به سمت ساحل دریا استفاده می‌کردند. این غار به عنوان مکانی امن برای دزدان و راهزنان و همچنین افراد مخالف حاکمان آن زمان شناخته می‌شد. بنابراین، می‌توان این غار را به عنوان یک دژ قوی و محکم در نظر گرفت.

آدرس غار یاغی لوکا رامسر (روی نقشه)

غار یاغی لوکا در دل کوه 545416216526
غار یاغی لوکا رامسر در منطقه کوهستانی

10. سد میجران

سد میجران، در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهرستان رامسر و پنج کیلومتری از بخش جنوبی قله مارکوه واقع شده است. این سد بر روی رودخانه نسارود ساخته شده و از ویژگی‌ های گردشگری بکر و چشم‌نواز خود بهره‌مند است. سد میجران از نوع سدهای سنگ‌ریزه با هسته بتن آسفالتی است و تاجی به طول تقریبی ۱۹۰ متر و ارتفاعی حدود پنج متر و نیم دارد. این منطقه حفاظت‌شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند سد زیبا را از فاصله‌ای مشخص مشاهده کنند. مناظر این جاذبه طبیعی همچون بهشتی بی‌نظیر در استان مازندران و شهرستان رامسر است.

آدرس سد میجران رامسر (روی نقشه)

آب های زلال سد میجران و ماهگیری افراد 4152163126321
ماهیگیری در آب های زلال سد میجران رامسر

11. آب گرم سادات محله

چشمه‌ های آب گرم به خاطر املاح معدنی موجود در آن‌ها در سراسر کشور شناخته شده‌اند. سادات محله، که در فاصله پنج کیلومتری رامسر قرار دارد، بهره‌ برداری از آب‌های گرم معدنی با خواص درمانی و دارویی مشهور است. این آب‌ها به درمان بیماری‌ های پوستی، دردهای عصبی و عضلانی، و روماتیسم کمک می‌کنند. به دلیل این ویژگی‌های درمانی، سادات محله همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی است.

آدرس آب گرم سادات محله رامسر (روی نقشه)

خواص درمانی آب گرم سادات محله:

  • درمان بیماری‌ های پوستی
  • دردهای عصبی
  •  عضلانی
  •   روماتیسم
بافت تاریخی و بخار آب گرم سادات محله 565265265265
درختان کاج قدیمی و بافت تاریخی آب گرم سادات محله رامسر

12. قلعه مارکوه رامسر

قلعه مارکوه یا قلعه بام رامسر، یکی از آثار تاریخی کشور است که در بام مارکوه واقع شده است. این قلعه در قرون مختلف به عنوان دژی نظامی استفاده می‌شد و در سده‌ های پیش از اسلام نیز وجود داشته است. با توجه به اسناد موجود، حداقل از نیمه‌ی اول سده ششم هجری قمری وجود داشته است. قلعه مارکوه مساحتی نزدیک به ۶۰۰ مترمربع دارد و از سنگ، ساروج و گچ ساخته شده است. امروزه تنها چهار حصار جانبی و برج‌ های پشتیبان آن باقی مانده‌اند. در زمان ساخت قلعه، سفال‌های شکسته بر روی رون آن کشف شده است، که نشان از استفاده ساکنان از چشمه‌های دوردست برای تأمین آب خود دارد.

آدرس  قلعه مارکوه رامسر (روی نقشه)

قلعه مارکوه رامسر در جنگل های هیرکانی و تفریگاه گردشگران 41651466126
نمایی از قلعه مارکوه در جنگل انبوه رامسر

13. عمارت کاخ مرمر

کاخ مرمر رامسر یا کاخ سلطنتی رامسر، عمارتی باستانی است که در دوران پهلوی اول ساخته شده است. این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی در باغی زیبا در سال ۱۳۱۶ هجری قمری احداث شد و قبل از انقلاب اسلامی به عنوان اقامتگاه خاندان پهلوی شناخته می‌شد. معماری این بنا بر اساس سبک بناهای اروپایی و با همکاری معماران ایرانی و آلمانی طراحی شده است. کاخ مرمر رامسر با استفاده از گچبری‌ها، مجسمه‌های سنگی و اشیا قدیمی زیبا تزئین شده است. باغ اطراف کاخ با مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع، از باغ‌های متنوع و زیبای ایران به‌شمار می‌رود و شامل نهال‌های مرکبات اصلاح‌شده و گیاهان نادر تزئینی است. پس از انقلاب اسلامی، کاخ مرمر رامسر به موزه‌ای تبدیل شده است که به نام “موزه تماشاگه خزر” شناخته می‌شود و برای حفظ و نگهداری آثار هنرمندان داخلی و خارجی به‌کار گرفته می‌شود. درخت کاجی مشهور به “چهار شاخ” نیز که در سال ۱۳۹۲ کاشته شده است، جذابیت خاصی به این مکان اضافه کرده است.

آدرس عمارت کاخ مرمر رامسر (روی نقشه)

مختصری از کاخ سلطنتی رامسر:

  • قدمت: دوران پهلوی اول (سال 1316 ه.ق)
  • مساحت : 60 هزارمتر مربع
  • درخت مشهور عمارت: چهار شاخ
آب های زلال حوض عمارت کاخ مرمر44654652
بافت تاریخی و حوض پر آب و درختان قدمت دار کاخ مرمر رامسر

14. موزه مردم شناسی (موزه شمال)

این موزه در سال ۱۳۸۹ هجری شمسی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح شد. در این موزه بیش از ۷۰۰ قطعه از ابزارها، اموال فرهنگی و وسایل مردم‌شناسی نمایش داده می‌شوند که نمایانگر فرهنگ، زندگی و آداب و رسوم مردم محلی در شمال کشور است. موزه مردم‌شناسی رامسر به نمایش فرهنگ و آداب و رسوم شمال کشور می‌پردازد. وسایل موجود در این موزه توسط عیسی خاتمی در طول ۳۰ سال جمع‌آوری شده‌اند و بسیار تحسین‌برانگیز و جالب هستند. یکی از جاذبه‌های جالب این موزه، فضای داخلی شبیه یک خانه سنتی شمالی است که با طراحی کهن و قدیمی خود، بسیار جذاب است. در این خانه سنتی، وسایلی مانند گمچ یا قابلمه گلی، کف‌گیر، ماهی‌شور، کوره‌ی آهنگری و دستگاه چادر شب‌بافی یا پاچال به نمایش گذاشته شده‌اند و جذب علاقه‌مندان هستند.

آدرس موزه مردم شناسی رامسر (روی نقشه)

نمایی از وسایل ارزشمند موزه مردم شناسی رامسر 5163256326323

15. موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ در سال ۱۳۹۶ توسط آقای اسماعیل پور رسمتی تأسیس شد. در این موزه، مجموعه‌ای از گونه‌ های زیستی مانند صدف‌ها، سنگ‌ها، سنگواره‌ها، حشرات، پرندگان، جانوران و گیاهان نگهداری می‌شود. این موزه به‌خصوص برای کودکان و نوجوانان مناسب است و آنها را با محیط زیست و طبیعت آشنا می‌کند. برای بازدید از موزه تاریخ طبیعی رامسر، می‌توانید به خیابان طالقانی، بلوار لیدو انتهای خیابان ساحل ۹ مراجعه کنید.

آدرس موزه تاریخ طبیعی رامسر (روی نقشه)

بازدید از پیکر خشک شده جانوران موزه تاریخ طبیعی 665262626
بازدید از حیوانات تاکسیدرمی شده در موزه تاریخ طبیعی رامسر

16. موزه عاج رامسر

موزه عاج رامسر با نام کاخ آتابای یا بنای تاج الملوک شناخته می‌شود و در ماه فروردین سال ۱۳۹۶ تأسیس شده است. موزه تحت نظارت بنیاد مستضعفان رامسر فعالیت می‌کند. در این موزه، ۳۰۰ قطعه عاج خام و تراش خورده به نمایش گذاشته شده‌اند و تمامی زیستگاه‌های فیل برای جمع‌آوری این آثار استفاده شده است. این موزه جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد.

آدرس موزه عاج رامسر (روی نقشه)

بازدید از موزه عاج رامسر 52566565
نگهداری از عاج های گوناگون در موزه عاج رامسر

17. هتل تاریخی رامسر

در رامسر، یک هتل قدیمی از دوران پهلوی وجود دارد که از قدیمی‌ترین و مشهورترین هتل‌های ایران محسوب می‌شود. این هتل سه طبقه و با معماری آرت دکو اروپا در سال ۱۳۱۷ ساخته شده است. مساحت آن حدود پنج هزار متر مربع است و ساختار آن کاملاً از آجر، بتن و سیمان تشکیل شده است، بدون استفاده از آهن. تزیینات داخلی هتل شامل گچ‌بری‌های گیاهی، تزیینات گچی شمسه‌ای و پر طاووس می‌باشد. در ساخت این هتل از سلیقه‌های آلمانی، انگلیسی و ایتالیایی استفاده شده است.

آدرس هتل تاریخی رامسر (روی نقشه)

بررسی اجمالی هتل تاریخی رامسر:

  • سال ساخت: 1373
  • مساحت: 5000 متر مربع
  • سبک معماری: معماری آرت دکو اروپا 
هتل تاریخی رامسر در دل کوه و جنگل سرسبز 512621652612
نمایی از طراحی تاریخی هتل رامسر در دل جنگل های هیرکانی

18. بلوار کازینو یا بلوار معلم

بلوار کازینو یا بلوار معلم در رامسر، یک جاذبه دیدنی معروف است که در دوران پهلوی اول ساخته شد. در ابتدا برای تردد خودروها بود، اما بعدها به یک مسیر پیاده رو تبدیل شد. این بلوار دراز، درختان نخل و شمشاد دارد و به ساحل دریا می‌رسد. پیاده روی در این بلوار احساس زندگی و انرژی می‌دهد. بلوار معلم یک مقصد پرطرفدار برای گردش و تفریح در رامسر است و می‌توانید از طبیعت زیبا و انرژی مثبت آن لذت ببرید.

19. رود ترک رود

رود ترک رود، یکی از رودهای فصلی رامسر است که آبی خنک و زلال در آن جاری می‌شود. این رود همچنین مانند سایر رودهای شهر، پس از عبور از مسیر خود وارد دریای بی‌کران و آبی خزر می‌شود. رود ترک رود یک منبع آبی طبیعی است که برای مردم و محیط زیست منطقه اهمیت دارد. آب آن از منابع طبیعی جواهرده تامین می‌شود و جریان آرام و زیبای آن، یک مناظره طبیعی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

20. نسارود

رودخانه نسارود در فاصله 20 کیلومتری از شهر زیبای رامسر قرار دارد و سد خاکی سد میجران بر روی آن ساخته شده است. این رودخانه با آبی خروشان و جاری زیبا، یکی از جاذبه‌های دیدنی رامسر است. جریان زیبا و پوشیده از درختان سبز روی آب، تصویری آرامش بخش و خیره کننده ایجاد می‌کند. مردم و گردشگران می‌توانند در کنار رودخانه نسارود قدم بگذارند و از طبیعت آرام و دلنشین آن لذت ببرند. سد میجران نیز به عنوان یک سازه مهم در مسیر رودخانه قرار دارد و به منظور تامین آب و استفاده از انرژی آب در این منطقه احداث شده است.

21. رودخانه چالک رود

رودخانه چالک رود، مرز مشترکی بین شهر رامسر و شهرستان تنکابن است. این رودخانه یکی از بزرگترین رودخانه‌های غرب شهرستان تنکابن واقع شده و در فاصله 7 کیلومتری از شرق رامسر جریان دارد. این رودخانه به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی رامسر شناخته می‌شود. جریان آرام و زیبای رودخانه چالک رود، همراه با مناظر طبیعی خیره کننده، گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند.

آبشارهای رامسر

  • آبشار ایج
  • آبشار خشکا
  • آبشار صفارود
  • آبشار راشمه دره
  • آبشار سیاسرت (روی نقشه)
  • آبشار چاردره
  • آبشار احسینه
  • آبشار آزارک
  • آبشار هیسیان
ابشار ایج رامسر در اتفاعات کوه و جنگل 545621563526
آبشار پلکانی ایج رامسر در دل کوه و جنگل سرسبز
آب های زلال و شفاف آبشار سیاسرت 5632126312
آب های درخشان و فیروزه ای آبشار سیاسرت رامسر پوشیده از درختان تنومند

اماکن مذهبی رامسر

  • مسجد امام حسن مجتبی
  • مسجد آدینه جواهرده
  • مسجد میر عبدالباقی
  • مسجد صاحب الزمان نارنج بن
  • مسجد دارالوداع
  • مسجد آقا میر ابوطالب ساداتشهر
  • مسجد بی بی سکینه آباجی
  • مسجد امام حسین لمتر
  • مسجد صفا
  • مسجد ارشاد
  • مسجد النبی
  • امامزاده سید فاطمه شاه منصور محله
  • امامزاده سید ابراهیم
  • امامزاده سید محمد باقر

ارسال دیدگاه