آبشار صفارود کجاست؟ | آدرس| جاذبه های اطراف| امکانات رفاهی | عکس

29 فروردین 1403
0 دیدگاه
آبشار صفارود جواهرده در شهر رامسر 1125698687465

آبشار صفارود رامسر، یکی از جاذبه‌های طبیعی استوار و فراموش‌نشدنی شمال ایران، در استان مازندران واقع شده است. این آبشار با زیبایی‌های خیره‌کننده‌اش و صدای آب در حال جاری، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. به عنوان یکی از آثار طبیعی استثنایی، آبشار صفارود با جلوه‌های بکر خود، تجربه‌ی منحصربه‌فردی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در این متن، ما قصد داریم به شما اطلاعاتی جامع و آشنا درباره این آبشار زیبا و جذاب ارائه دهیم تا شما را برای یک سفر به دنیای طبیعت و آرامش سرسبز صفارود تحریک کنیم.

آبشار صفارود جواهرده در شهر رامسر 2236598741265
پر آبی آبشار صفارود روستای جواهرده

آبشار صفارود کجاست؟

آبشار صفارود، معروف به آبشار اول جواهرده، یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و شگفت‌انگیز در شهرستان رامسر است. این آبشار در فاصله 15 کیلومتری جنوب شهر رامسر و در مسیر جاده روستای جواهرده واقع شده است.

آدرس آبشار صفارود:

مازندران، رامسر، جاده جواهرده، آبشار صفارود

مسیر دسترسی به آبشار صفارود:
برای رسیدن به آبشار صفارود، می‌توانید از جاده جواهرده، که از شهر رامسر شروع شده، استفاده کنید. این جاده زیبا و سرسبز، پس از طی مسافتی حدود ۱۵ کیلومتر، به آبشار صفارود می‌رسد و در طول مسیر، مناظر طبیعی دیدنی و دلنشینی را ارائه می‌دهد.

آبشار صفارود رامسر 223548746897
برای مشاهده نقشه آبشار صفارود رامسر روی عکس کلیک کنید

معرفی آبشار صفارود

آبشار صفارود، که به عنوان آبشار اول جواهرده نیز شناخته می‌شود، از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر منطقه رامسر در شمال ایران است. این آبشار از دامنه‌های شرقی کوه سماسوس، در فاصله 24 کیلومتری جنوب غربی شهر رامسر سرچشمه می‌گیرد. آبشار صفارود در طول مسیر خود از روستاهای جواهرده عبور کرده و با بخشیدن جلوه‌ای زیبا به محله، از میان جنگل‌های پرآوازه عبور می‌کند و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد. رودخانه‌ای که در کنار مسیر به سمت آبشار جاری است، باعث می‌شود تمامی راه به طول مسافت خنک باقی بماند. همچنین، در کنار این رودخانه پرآب، جوی‌های کوچکی از ارتفاعات کنار جاده به پایین سرازیر شده و منظره‌ی زیبایی را فراهم می‌آورند. تمام این جذابیت‌ها، همراه با مناظر زیبای طبیعت، مسیر رسیدن به آبشار صفارود جواهرده را برای مسافران و گردشگران بسیار دلچسب و دیدنی می‌کند و باعث می‌شود که خستگی راه را احساس نکنید.

فاصله آبشار صفارود تا شهر رامسر:

24 کیلومتری جنوب غربی

آبشار صفارود جواهرده در شهر رامسر 2236568555695
آبشار دلربا و بکر صفارود در روستای جواهرده رامسر

روستای جواهرده

یکی از جاذبه‌های چشمگیر و زیبای شهر رامسر، روستای جواهرده است که به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای بازدید کنندگان از شهرهای شمالی ایران شناخته می‌شود. این روستا ییلاقی در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و به عنوان یکی از جواهرهای منطقه، از توابع شهرستان رامسر و استان مازندران محسوب می‌شود. جواهرده در قسمت جنوب شرقی روستای جواهردشت استان گیلان و در مرز دو استان گیلان و مازندران واقع شده است.

بیشتر بخوانید: نگاهی بر تاریخچه روستای جواهرده

نام های قدیمی روستای جواهرده:

جورده، جیرده

آبشار صفارود جواهرده در شهر رامسر 1223658874987
طبیعت بکر روستای جواهرده شهر رامسر

جاذبه های دیدنی اطراف آبشار صفارود

علاوه بر آبشار صفارود، در اطراف این منطقه جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید. این جاذبه‌ها عبارتند از:

آبشار صفارود جواهرده در شهر رامسر 122654168468968
بلندترین کوه رامسر با طبیعت حیرت انگیز به نام سماموس
آبشار صفارود جواهرده در شهر رامسر 223658741100516
رودخانه پر آب و دل انگیز اطراف آبشار صفارود

امکانات رفاهی و تفریحات آبشار صفارود

در اطراف آبشار صفارود، امکانات رفاهی مناسبی شامل پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران و غرفه‌های فروش صنایع دستی در دسترس می‌باشند. علاوه بر این، یک خانه روستایی سنتی نیز برای دیدن توسط گردشگران آماده شده است.

  • بازدید از آبشار: این فعالیت، یکی از محبوب‌ترین تجربیات در این منطقه است. شما می‌توانید از نزدیک آبشار زیبای صفارود را ببینید و از صدای دلنشین آب لذت ببرید.
  • پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی: اطراف آبشار صفارود، مسیرهای پیاده‌روی متنوعی وجود دارد که شما را به مناظر زیبا و دیدنی طبیعت این منطقه می‌برند.
  • عکاسی طبیعت: آبشار صفارود یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا در رامسر است. شما می‌توانید از این فرصت برای عکاسی از طبیعت زیبای این منطقه استفاده کنید.
  • استراحت و پیک نیک: در اطراف آبشار صفارود، مکان‌های مناسبی برای استراحت و پیک‌نیک وجود دارد. این اماکن به شما اجازه می‌دهند تا در آغوش طبیعت زیبای این منطقه، لحظاتی آرام و شاد را سپری کنید.
آبشار صفارود جواهرده در شهر رامسر 223656748794641
آبشار زیبا و دلنشین صفارود در روستای جواهرده رامسر

پوشش گیاهی و جانوری آبشار صفارود

این آبشار در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی واقع شده است که از نظر پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی است.

پوشش گیاهی

در اطراف این آبشار، جنگل‌های هیرکانی به چشم می‌خورند که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان شناخته می‌شوند. این جنگل‌ها میزبان درختان گوناگونی مانند راش، بلوط، افرا، ممرز، توس و آزاد هستند. علاوه بر آن، درختچه‌هایی مانند زرشک، تمشک، زالزالک و شمشاد نیز در این منطقه رشد می‌کنند. گیاهان علفی از جمله شقایق، لاله، زنبق و بنفشه نیز در این جنگل‌ها گسترده شده‌اند.

گیاهان موجود در اطراف آبشار صفارود:

شقایق، لاله، زنبق و بنفشه

پوشش جانوری

در این منطقه، حیوانات گوناگونی زندگی می‌کنند. از جمله این حیوانات می‌توان به خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، روباه، گراز، شغال، خرگوش، سنجاب، موش و خفاش اشاره کرد. در زمینه پرندگان عقاب، شاهین، کبک، قرقاول، مرغابی، کبوتر، سار، گنجشک و بلبل از جمله آنها هستند. همچنین، مار، لاک پشت، قورباغه و سمندر از جانوران خزنده و زنبور، مورچه، کرم، ملخ و پشه از جانوران حشره‌ای این منطقه هستند. البته، برخی از این حیوانات مانند خرس قهوه‌ای و پلنگ به دلیل کمیابی‌شان، دیدن آنها در طبیعت به ندرت است.

کمیاب ترین حیوانات جنگلی اطراف آبشار صفارود:

خرس قهوه ای و پلنگ

آبشار صفارود جواهرده در شهر رامسر 5523696789565
پوشش گیاهی اطراف آبشار صفارود جواهرده در شهر رامسر

در آخر

در پایان سفری به آبشار صفارود، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در دل طبیعت زیبای رامسر را تجربه خواهید کرد. هنگامی که در کنار آبشار قرار می‌گیرید، صدای آب که از ارتفاعات به پایین فرود می‌آید، ذهن شما را از دغدغه‌های روزمره خارج کرده و به شما احساسی از آرامش و سکون عمیق می‌بخشد. محیطی که پوشیده از جنگل‌های سرسبز و گلهای وحشی است، شما را به یک سفری درون‌زمینه و نزدیک به طبیعت می‌برد. از جذابیت‌های این مکان نه تنها پوشش گیاهی و جانوری آن، بلکه امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی که در کنار آبشار فراهم شده‌اند، نیز می‌باشد. پس از دیدن زیبایی‌های طبیعی، می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی طبیعی به دنبال ماجراجویی بپردازید و با عکس‌هایی از آبشار و طبیعت زیبای اطراف آن، خاطراتی برای همیشه با خود به یاد بسپارید. به آبشار صفارود سفر کنید و با زیبایی‌هایش آشنا شوید؛ جایی که طبیعت، آرامش و زیبایی در یکجا آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه