پارک جنگلی صفارود رامسر کجاست | مسیرهای دسترسی

5 مرداد 1402
0 دیدگاه
رودخانه زیبا و معروف صفارود در روستای صفارود 546546556565

یکی از مقصدهای دیدنی در شهر رامسر، بوستان صفارود (پارک جنگلی صفارود) می‌باشد که با طبیعت خیره‌کننده و جاذبه‌های متعدد، جزو آثار دیدنی منطقه و استان مازندران محسوب می‌شود. این بوستان با درختان باارزش و باستانی خود، تصویری زیبا و جذاب از طبیعت شمال ایران را به تصویر می‌کشد.شاهد درختانی پرارزش و عمرانی در بوستان صفارود خواهید بود که آسمان را در پیچ و تاب خود فرا می‌گیرند و زیر سایه آنها قدم برداشتن لذتی بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد. پوشش گیاهی متنوع این منطقه نیز به همراه وجود پرندگان و جانوران متنوع، تجربه‌ای ارتباطی با طبیعت را به گردشگران ارائه می‌دهد. با مطالعه این مقاله، با بوستان صفارود و ویژگی‌های آن آشنا شوید.

پارک جنگلی سرسبز صفارود 6655465656
پارک جنگلی سرسبز و آرام با درختان پوشیده از زیبایی دست نخورده

پارک جنگلی صفارود رامسر

پارک جنگلی صفارود رامسر، یکی از نقاط دیدنی و طبیعی در استان مازندران و شهر زیبای رامسر، جذب گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است. شهر رامسر با تماشایی سرسبز و آب و هوای مطلوب، هر ساله میزبان مسافران و طبیعت‌گردان از سراسر کشور می‌شود. این شهر که به افتخار “عروس شهرهای ایران” نامیده می‌شود، از غرب به شهر چابکسر و از شرق به شهر شیرود محدود می‌شود.

علت نامگذاری پارک جنگلی صفارود:

نام این منطقه “صفارود” به دلیل وجود رودخانه‌های زلال و پرآب است که از میان جنگل‌ها و درختان این منطقه می‌گذرد.

رودخانه زیبای پارک جنگلی صفارود رامسر 5654566556
جریان خروشان آب روان آبشار سرازیر در چشمه جنگل های صفارود رامسر

پارک جنگلی صفارود کجاست؟

بوستان صفارود با بهره‌برداری از جذابیت‌های طبیعی نایاب و پوشش سبز فراوان، در تمام فصول سال، گردشگران و طبیعت‌دوستان از سرتاسر کشور را پذیرایی می‌کند. برای دستیابی به این نقطه دیدنی، ابتدا از شهر رامسر به سمت جاده جواهردره راهی شوید. فاصله بین رامسر و پارک جنگلی صفارود بسیار طولانی نیست و پس از طی مسیر کوتاهی، به این منطقه زیبا خواهید رسید.

مهم است به یاد داشته باشید که بوستان جنگلی صفارود در شهر رامسر، دارای دو مسیر ورودی فرعی است که هیچ تابلوی راهنما ندارند. یکی از این مسیرها به صورت پیاده‌رو و با عبور از یک پلکان در ورودی، به شما اجازه ورود به این بوستان را می‌دهد. دیگر مسیر ورودی با استفاده از ماشین انجام می‌شود و در صورت حمل و نقل بزرگ، از این مسیر می‌توانید به بوستان صفارود دست پیدا کنید.

آدرس بوستان صفارود: ایران، استان مازندران، رامسر، کیلومتر ۹ مسیر روستای جواهرده

محل دقیق پارک جنگلی صفارود روی نقشه 454454554455
برای مشاهده آدرس دقیق پارک جنگلی صفارود روی نقشه کلیک کنید

جاذبه های گردشگری پارک جنگلی صفارود

این ناحیه طبیعتی بکر و دلنشین، در قلب یک دره قرار گرفته و جذابیت‌های فراوانی از جمله رودخانه‌های پرآب و دراز، جنگل‌های بکر، تنوع بالای پوشش گیاهی و جانوری، و چشمه‌های آب معدنی را در خود جای داده است. همه این عوامل به همراه تناسب هنرمندانه طبیعت، باعث ایجاد مناظر استثنایی شده که به نام “بوستان صفارود” شناخته می‌شود. بوستان صفارود و مناطق اطراف آن، گوشه‌های زیبایی از جهان طبیعت و گردشگری را در خود جای داده‌اند.

جاهای دیدنی اطراف پارک جنگلی صفارود:

  • روستای جواهردره
  • کوه سبز رامسر
  • تمیجان 
برگ های رنگارنگ درختان جنگل زیبای صفارود رامسر 7667677667
جنگل رنگارنگ صفارود با برگ های پاییزی ، در شهر رامسر

پوشش گیاهی و جانوری جنگل صفارود

در این ناحیه، انواع درختانی نظیر افرا، ممرز، توسکا، انجیلی، ون و سایر گونه‌ها با هم تنوع زیبایی این بوستان جنگلی را ایجاد کرده‌اند. از میان این درختان فراوان، یک رودخانه با آبی زلال و مهیب عبور می‌کند که حیات و سرزندگی را به جنگل هدیه می‌دهد.پوشش گیاهی بی‌نظیر و انواع گیاهان در این منطقه زیبا، باعث تشکیل محیطی مناسب برای زندگی و تغذیه انواع مختلف جانوران از جمله پلنگ، بز کوهی، خرس، خرگوش، خوک، سمور، میش، روباه، گرگ و غیره می‌شود. این منطقه به عنوان محل زیست و پرورش این گونه‌ها با انواع پیچیدگی‌های اکولوژیکی شناخته می‌شود. از آنجا که در گذشته، ببر مازندران نیز در این ناحیه زیستگاه داشته، این بوستان جنگلی یک سابقه طولانی از زیستگاه حیات وحش منحصربه‌فرد را در خود نهان دارد.

بیشترین پوشش گیاهی دیده شده در جنگل صفارود:

  • افرا
  • ممرز
رودخانه زیبای پارک جنگلی صفارود رامسر 654665565665
پارک جنگلی صفارود در رامسر، با رودخانه‌ای زیبا و دلنشین

امکانات رفاهی پارک جنگلی صفارود

در بوستان جنگلی صفارود، تسهیلات و امکانات زیادی برای راحتی و لذت گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده است. از میان امکانات رفاهی که در این منطقه ایجاد شده‌اند، می‌توان به آلاچیق‌های مختلف، فروشگاه‌ها، بوفه‌ها، رستوران‌ها، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ و فضاهای مخصوص کمپینگ اشاره کرد. این امکانات به گردشگران فرصت می‌دهند تا از خدمات و امکانات رفاهی در طبیعت زیبای این بوستان جنگلی بهره‌برداری کنند.علاوه بر امکانات رفاهی، ویژگی‌های طبیعی نیز در این منطقه وجود دارد که به زیبایی بوستان جنگلی افزوده‌اند. چشمه‌های آب معدنی و رودخانه‌های زلالی که از میان درختان انبوه این جنگل عبور می‌کنند، تصاویر زیبا و دلپذیری ایجاد می‌کنند. اطراف این مناطق نیز به عنوان مکان‌های مناسبی برای کمپینگ، استراحت و لذت‌بردن از طبیعت آراسته شده‌اند.

رودخانه زیبا و معروف صفارود در روستای صفارود 546546556565
چشم‌ انداز پاییزی و زیبای رودخانه‌ در پارک جنگلی صفارود

بهترین زمان سفر به بوستان صفارود

نیمه اوّل سال، به عبارت دیگر فصل بهار و تابستان، به‌عنوان بهترین زمان برای سفر به رامسر و بوستان جنگلی صفارود شناخته می‌شود. همانگونه که اطلاع دارید، شهرهای شمالی ایران با آب و هوای معتدل و بارش‌های فراوانی ویژگی دارند. از این رو، توصیه می‌شود که وقتی که طبیعت زیبا و آب و هوای دلپذیر آن برتری خود را اعلام می‌کنند، سفر خود را به این منطقه برنامه‌ریزی کنید.در فصل زمستان به دلیل وقوع آب و هوای سرد در مناطق کوهستانی که پارک جنگلی صفارود نیز در آن قرار دارد، گردش در این منطقه توصیه نمی‌شود.

بهترین فصل سفر به بوستان صفارود:

نیمه اوّل سال و به‌ویژه در اواسط بهار و تابستان

برگ های رنگارنگ پاییزی درختان جنگل صفارود 5654654665656
برگ‌های پاییزی رنگارنگ، جلوه‌ای زیبا از درختان جنگل صفارود

جاذبه های گردشگری اطراف بوستان صفارود

روستای جواهرده، جنگل دالخانی، کوه سبز رامسر 576576776667767767
روستای جواهرده، جنگل دالخانی، کوه سبز رامسر از جاذبه های گردشگری اطراف بوستان صفارود

ارسال دیدگاه