نگاهی بر تاریخچه شیرود و جاذبه های دیدنی آن

17 دی 1401
0 دیدگاه
تاریخچه شیرود 0684765313212

شهرهای شمالی ایران از بهترین مقاصد تفریحی به شمار می روند، تاریخچه شیرود می تواند به شما اثبات کند که این شهر سرسبز شمالی بهترین گزینه برای سفرهای پی در پی به شمار می رود. شیرود یکی از شهرهای خوش آب و هوا و بسیار سرسبز است که هرساله گردشگران بسیاری را به سمت خود راهی می کند.

شیرود کجاست؟

شیرود یکی از شهرهای شمالی است که از توابع دهستان گلیجان، بخش مرکزی تنکابن می باشد. این شهر از شرق به خود تنکابن، از غرب به رامسر،سادات شهر و کتالم نزدیک است.

آشنایی با تاریخچه شیرود

همانطور که می دانید بخش های بزرگتر از ترکیب و اتصال بخش های کوچ تر همچون محله و روستاها شکل گرفته اند. شیرود نیز یکی از همین گزینه ها است ، در سال 1386 از تجمیع بیش از 15 روستا در بخش مرکزی تنکابن شیرود تشکیل شد. از جمله روستاهایی که شیرود را تشکیل داده اند باید به تمی جانک، همت آباد، کاسه گر محله، واچک، خزرکنار، مجتمع فرهنگیان، محمدآباد، شریف آباد، رشیدیه، زوج محله، لشتو و خود روستای شیرود اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی شیرود

امام زاده سید حسین شیرود: یکی از جاذبه های دیدنی شیرود امامزاده سید حسین شیرود است که از بزرگ ترین امام  زاده های شمال کشور با شمار می رود. اگر نگاهی بر تاریخچه شیرود داشته باشید خواهید دید که در این امام زاده آقا سید حسین شیرودی آرمیده است.

تاریخچه شیرود 21654561230

آبشار تودارک : یکی از جاذبه های دیدنی شیرود آبشار تودارک است که هرساله میزبان میهمانان و مسافران به این شهر می باشد. این آبشار شامل آبشار کوچک تری با نام لیمرا است که در منطقه وجود دارد. اگر به دنبال مکانی برای لذت بردن از طبیعت سرسبز و شنیدن  صدای آرام جریان آب هستید می توانید به آبشار تودارک شیرود سری بزنید.

تاریخچه شیرود 65464351320

پل یخی شیرود : آیا تاکنون نام پل یخی به گوشتان خورده است؟ اگر به شیرود سفر کرده باشید مسلما از این پل گذر نموده اید. پیشینه این پل  متعلق به دوران صفوی است. همچنین این پل تاریخی در سال ۱۳۸۶ به عنوان یک اثر ملی در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید .

 

ارسال دیدگاه