لیست 9 تا از بهترین روستاهای رامسر 🏞️| آدرس 🗺️+ معرفی 🟢| تصاویر📸

31 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
ابرهای شناور در کوه های روستاهای رامسر 554343864

روستاهای معروف رامسر و خود این شهر به اندازه‌ای دلنشین هستند که حتی با برخی از آن‌ها آشنایی دارید. این مناطق زیبا به عنوان مقصدهای گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرند. روستاهای شگفت‌انگیز رامسر، هر یک با جذابیت‌های خاص خودشان، جزو بهترین جاذبه های مازندران برای گردشگری محسوب می‌شوند. در یک سو، شهر توریستی رامسر و شهرک تفریحی نمک آبرود با فضاهای دلباز و امکانات رفاهی عالی خود، گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

از طرف دیگر، پلاژهای لوکس لیدو و پلاژ شهرداری رامسر با زیبایی‌های ساحلی خیره کننده‌شان، محلی ایده‌آل برای استراحت و تفریح می‌باشند. علاوه بر این، هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی در ارتفاعات و جنگل‌های اطراف، تجربه‌ی بی‌نظیری را برای مسافران به ارمغان می‌آورند. این همه جا به خوبی در بخش ایرانگردی شناخته شده و معرفی شده‌اند. با معرفی بهترین روستاهای معروف رامسر همراه شوید، هر یک با چشم‌اندازها و آدرس‌هایشان، شما را به سفری فراموش‌نشدنی دعوت می‌کنند.

کوه ها و طبیعت بکر در روستاهای رامسر 15458374387


معروف ترین روستاهای رامسر

روستاهای بکر و زیبای اطراف رامسر از جمله مقاصدی هستند که هنوز در بین گردشگران به میزبانی و معرفی نرسیده اند. این نقاط منحصربه‌فرد با جاذبه‌ها و زیبایی‌های خود، توجه هر کس را به خود جلب می‌کنند. استان مازندران با رامسر و روستاهای دلنشینش، همواره مهمانان خود را با گرمای خود به استقبال می‌رود. جنت رودبار، جواهرده، و گرسماسر از جمله زیباترین روستاهای این منطقه هستند که با جاذبه‌های خاص خود، یک جایگاه ویژه در گردشگری دارند. حالا تصور کنید که می‌توانید در یک سفر کوتاه، این همه زیبایی و جذابیت را تجربه کنید. در ادامه به معرفی چند روستای معروف و جذاب شهر رامسر میپردازیم:

1. روستای جنت رودبار

روستای زیبای جنت رودبار که در واقع مجموعه‌ای از چند روستاست، به عنوان یک ییلاق مشهور نیز شناخته می‌شود و به عنوان مرکز دهستان جنت رودبار شناخته می‌شود. این روستا در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر رامسر قرار دارد و برای رسیدن به آن، از جاده‌ای که از شرق شهر رامسر عبور می‌کند و به سمت تنکابن می‌رود، استفاده می‌شود. پس از رسیدن به سه‌راهی جنت رودبار، باید به سمت جاده ییلاقی این روستا بپیوندید. این جاده زیبا از میان جنگل دالخانی عبور کرده و در انتها به روستای جنت رودبار می‌رسد. بهترین زمان برای بازدید از این روستا بهار و تابستان و به ویژه از خرداد تا شهریور ماه است.

در این روستا می‌توانید از غرفه‌های صنایع دستی محلی لذت ببرید و دشت‌های پرورش گیاهان دارویی را مشاهده کنید، به خصوص گل‌گاوزبان که در ماه خرداد همراه با جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف عرضه می‌شود. همچنین می‌توانید از غذاهای سنتی محلی مانند کماج، هلوآبه، سیرواویج، پلاسرتره، ترشی تره و میرزاقاسمی لذت ببرید. اگر به سفر به رامسر می‌روید، حتما این فرصت را از دست ندهید و جاذبه های دیدنی رامسر را بشناسید.

مشاهده آدرس دقیقه روستای جنت رودبار روی نقشه

روستای زیبای جنت رودبار در رامسر 41384738676


2. روستای جواهر ده

این روستای زیبا در فاصله ۲۷ کیلومتری از شهر رامسر واقع شده و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از رشته کوه‌های البرز قرار دارد. برای رفتن به این روستا، ابتدا باید به غرب شهر رامسر رفته و سپس از سه‌راه فلسطین به سمت جنوب شهر و جاده جواهرده ادامه داد. این روستا قبلا با نام “جوردی” یا “جئوردی” که به معنای ده بالا است، شناخته می‌شد و بعدها به نام “جواهرده” تغییر یافت. در طول مسیر به این روستا، چشمه‌ها و آبشارهای فصلی و دائمی، درختان جنگل دالخانی و رودخانه صفارود را مشاهده می‌کنید که با پوشش گیاهی متنوع خود، زیبایی طبیعت را دو چندان می‌کنند. آب و هوای این منطقه در فصل تابستان بسیار مطبوع است و در زمستان، برف و کولاک شدید زیبایی و جذابیت خاص خود را به مراتع آن اضافه می‌کند.

مشاهده آدرس دقیقه روستای جواهرده روی نقشه

سد زیبا در روستای جواهر ده شهر رامسر 4135874377


درباره این روستا بیشتر بخوانید: نگاهی بر تاریخچه روستای جواهرده، نگین سبز رامسر 


3. روستای گرسماسر

این روستای زیبا، که ارتفاع آن از سطح دریا ۲۰۰۰ متر است، در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شهر رامسر واقع شده است. این منطقه یک ییلاق آرام و دلپذیر است، با دشت‌ها و مراتع سرسبز، چشمه‌های آبیاری فراوان و کوه‌های با ارتفاعی بلند که از فراز آنها چشم‌انداز زیبایی به شهرهای تنکابن و رامسر را فراهم می‌آورد. این منطقه از شمال و جنوب توسط رشته کوه‌های البرز احاطه شده است و خانه‌های کاهگلی و بافت سنتی روستا از جاذبه‌های دیدنی اطراف رامسر به شمار می‌روند. برای رسیدن به این روستا، ابتدا باید به جنوب غربی شهر رامسر رفته و سپس از جاده رامسر تنکابن پیروی کنید.

پس از ورود به جاده هریس، مسیری زیبا و در طول آن چشمه‌ها و آبشارهای فصلی و دائمی را خواهید دید و در طی دو ساعت سفر از دل جنگل دل‌فریب دالخانی عبور خواهید کرد. بهترین فصل برای سفر اواخر بهار و تابستان است که هوا مطبوع و طبیعت زیبایی به خود گرفته است. البته فصل زمستان هم با برفباری‌های خیره‌کننده‌اش، جذابیت خاصی دارد. این راهی ساده و مطمئن است که به شما امکان می‌دهد پیش از سفر، اقامتگاه خود را رزرو کرده و سفری آسوده را تجربه کنید.

مشاهده آدرس دقیقه روستای گرسماسر روی نقشه

طبیعت بکر روستای گرسماسر در شهر رامسر 435873768


4. روستای سرولات

این روستای زیبا، با ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دریا، در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شهر رامسر واقع شده است. این منطقه یک ییلاق آرام و دل‌پذیر است، با دشت‌ها و مراتع سرسبز، چشمه‌های پر آب فراوان و کوه‌های بلند که از فراز آنها چشم‌انداز زیبایی به شهرهای تنکابن و رامسر را فراهم می‌آورد. این منطقه از شمال و جنوب توسط رشته کوه‌های البرز احاطه شده و خانه‌های کاهگلی و بافت سنتی روستا از جاذبه‌های دیدنی اطراف رامسر به شمار می‌روند. برای رسیدن به این روستا، ابتدا باید به جنوب غربی شهر رامسر رفته و سپس از جاده رامسر تنکابن پیروی کنید.

پس از ورود به جاده هریس، مسیری زیبا و در طول آن چشمه‌ها و آبشارهای فصلی و دائمی را خواهید دید و در طی دو ساعت سفر از دل جنگل دل‌فریب دالخانی عبور خواهید کرد. بهترین فصل برای سفر اواخر بهار و تابستان است که هوا مطبوع و طبیعت زیبایی به خود گرفته است. البته فصل زمستان هم با برفباری‌های خیره‌کننده‌اش، جذابیت خاصی دارد.

مشاهده آدرس دقیقه روستای سرولات روی نقشه

یکی از جاذبه های زیبا در یکی از روستاهای رامسر 415847387


5. روستای اربکله (اربه کله)

روستای اربکله (اربه کله) در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و در دامنه‌ی کوه‌ها قرار دارد. برای رسیدن به این روستا می‌توانید از نقشه‌ها و مسیریابی‌های آنلاین استفاده کنید، اما باید در نظر داشته باشید که پس از یک نقطه، ارتباط اینترنتی قطع می‌شود. بنابراین، بهتر است که همراه خود نقشه‌هایی داشته باشید یا اطلاعات دقیق مسیر را از مردم محلی پرس‌وجو کنید. بهترین زمان برای سفر به روستای اربکله (اربه کله) بهار و تابستان است، اما سعی کنید در اوایل فروردین تا اوایل مرداد به این روستا سفر کنید تا از آب و هوای مناسب برای گشت‌وگذار لذت ببرید و از رطوبت بیش از حد هوا در تابستان جلوگیری کنید. در فصل بهار، منطقه به رنگ سبز خوبی می‌افتد و چشمه‌ها و رودهایش به آب می‌آیند. گل‌ها و شکوفه‌های درختان همچنین از زیبایی‌های این فصل است که بوی خوشی به هوا می‌دهند و انرژی و شادابی به شما می‌بخشند.

مشاهده آدرس دقیقه روستای اربکله روی نقشه

طبیعت سرسبز معروف ترین روستاهای رامسر 4385748751


6. روستای لپاسر

یکی از ییلاقات مرتفع رامسر که در دامنه قله سماموس قرار دارد و مورد علاقه کوهنوردان است، ییلاق لپاسر نامیده می‌شود. برای دسترسی به لپاسر، باید از ییلاقات مجاور مانند نمکدره یا جواهرده عبور کنید و پس از طی کردن مسیری پیاده، به این روستا خواهید رسید. در لپاسر یک یخچال طبیعی وجود دارد و آب روستا از چشمه آب معدنی به نام آب سیاه سرچشمه می‌گیرد. آنچه این روستای ییلاقی را دیدنی‌تر کرده است، وجود کوه، چشمه، دشت‌ها و مراتع سرسبز، و آب و هوای خنک آن می‌باشد.

مشاهده آدرس دقیقه روستای لپاسر روی نقشه


7. ییلاق ازره یا ازارک

حدود پنج کیلومتر که از روستای اربه‌کله فاصله بگیرید، وارد یک جاده فرعی و خاکی می‌شوید که شما را به زیباترین ییلاق رامسر می‌رساند. با عبور از مسیری جنگلی و خوش‌آب‌وهوا، هرچه به این روستا نزدیک‌تر می‌شوید، خنکی هوا و صدای پای آب رودخانه را می‌شنوید و طبیعت بکر آن شما را به سوی خود فرا می‌خواند. در مسیر این روستا رودخانه‌ای خروشان جریان دارد که امتداد آن به سد مجیران می‌رسد. اگر فصل تابستان را برای سفر به روستای ازارک انتخاب کردید، فرصت آب‌تنی در رودخانه خروشان و خنک و رودخانه‌نوردی را از دست ندهید.

مشاهده آدرس دقیقه ییلاق ازره یا ازارک روی نقشه


8. روستای ایزکی

یکی از ییلاقات رامسر که تنها در ۶ ماه از سال آب و هوای مطبوع و امکان سکونت دارد و در دیگر ۶ ماه سال سرد و خالی از سکنه می‌شود، ییلاق ایزکی نام دارد. روستای ییلاقی ایزکی در فاصله ۳۰ کیلومتری رامسر واقع شده و مقصدی آرامش بخش برای طبیعتگردان و کوه‌نوردان است. در این روستا به آبشارهای زیبا و خروشانی همچون ریزبراز و هیستان برمی‌خورید. حین سفر به این روستای ییلاقی، حتی در فصل‌های گرم سال هم حتماً لباس‌های گرم و تجهیزات کوه‌نوردی را به همراه داشته باشید.

مشاهده آدرس دقیقه روستای ایزکی روی نقشه


9. روستای نمک‌ دره

روستای نمک‌دره در فاصله ۲۷ کیلومتری رامسر واقع شده و از جمله روستاهای خوش‌آب‌وهوا و حاصلخیز منطقه رامسر است. این منطقه مکانی مناسب برای رشد انواع گیاهان دارویی مانند گل‌گاوزبان و بابونه محسوب می‌شود. مسیر رسیدن به روستای نمک‌دره از طریق جنگل زیبای دالخانی می‌گذرد و زیبایی و شگفتی‌های این مسیر تازه‌ای به سفرتان اضافه می‌کند.

مشاهده آدرس دقیقه روستای نمک‌ دره روی نقشه


سخن پایانی

با آسودگی ذهن و زیبایی‌های فراوانش، معروف ترین روستاهای رامسر از جمله مقاصد گردشگری برجسته در ایران به شمار می‌رود. در این شهر، روستاهایی با ارزش و طبیعتی فراوان پیدا می‌شود که هر یک به شیوه‌ای منحصر به فرد و زیبا، جاذبه‌ای برای گردشگران فراهم می‌آورند. از جمله معروف ترین روستاهای رامسر می‌توان به روستای جنت رودبار، جواهرده، گرسماسر و اربکله اشاره کرد که هر یک با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، مسیرهایی را به سوی زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی فراهم می‌آورند. با آغاز یک سفر به این روستاها، شما به دنیایی از آرامش و زیبایی‌های طبیعت دست پیدا می‌کنید.

از پوشش سرسبز جنگل‌ها گرفته تا جاری بودن چشمه‌ها و رودخانه‌ها، هر زاویه‌ای از این مناطق به شما یادآور زیبایی‌های بی‌پایان طبیعت می‌شود. به همراهی با روستاییان مهمان‌نواز و با ارزش این مناطق، تجربه‌ی واقعی زندگی روستایی و فرهنگ محلی را تجربه می‌کنید. از آشنایی با صنایع دستی محلی تا لذت بردن از غذاهای سنتی، هر یک از این جزئیات، سفر شما را به یک تجربه‌ی فراموش‌ناپذیر تبدیل می‌کند.

روستای جواهر ده در شهر رامسر 41343874837

ارسال دیدگاه