اشتباهات رایج خرید ملک در شهر رامسر | باید و نباید ها | راهبردهای آن

7 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
ویلای شهر رامسر 1125632555

در اینجا ما باور داریم که علت خرید ویلا، هر چیزی که باشد، باید به خاطر احساسات شما باشد. اگر احساس کنید اینجا نیست، انتخاب کنید که خانه‌ای را پیدا کنید که دل و ذهن شما آن را می‌خواهد. خرید ویلا یک فرآیند ساده‌ای است که با دسترسی آسان به منابع مختلف اطلاعات و راهنمایی افراد متخصص در این زمینه، آسان‌تر می‌شود. هرچند خانه ایده‌آل ممکن است وجود نداشته باشد، اما اطمینان داریم که یک ویلای مناسب و هماهنگ با خواسته‌های شما وجود دارد. در این مقاله به شش نکته مهم برای خرید ویلا توجه خواهیم کرد، امیدواریم با اعتماد به ما، بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید.


اشتباهات خرید ملک در رامسر

1. گول ظاهر ملک را میخورید

در آغاز خرید ویلا در رامسر، فروشندگان ممکن است از ترتیب دادن به فضاها و جلب توجه با صحنه‌های تزئینی خانگی استفاده کنند تا مشکلاتی که در طول بازدید احتمال دارد آشکار شود را پنهان کنند. مسائل متعددی ممکن است برای یک ویلا مشکل ایجاد کنند، از جمله مشکلات فونداسیون، نقاشی و روغن‌رفتگی دیوارها و شکستگی برخی قسمت‌های نه چندان ضروری. برخی از این مشکلات به آسانی توسط چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیستند (مثل نقص فونداسیون)، اما ترمیم این مشکلات معمولاً با هزینه‌های بالایی همراه است. اگر با شرایط فعلی ویلا موافقت کردید، یعنی مسئولیت تعمیر این مسائل گران قیمت بر عهده‌ی خود شما خواهد بود.

گاهی اوقات فروشنده به ترتیب و مرتب‌کردن مبلمان اختصاصی می‌پردازد و تمام تلاش خود را به کار گذاشته تا اتاق‌ها جذاب‌تر برای خریداران به نظر بیاید و یک احساس لوکس و طراحی بی‌نقص ارائه دهد. اتاق‌های خواب پرنور، حمام‌های آرام‌بخش و آشپزخانه‌های بی‌نظیر؛ همه اینها اموری است که فروشنده ویلا سعی در ایجاد تقلب کرده و ما باید به تحلیل کیفیت و کاربرد ویلا پرداخته و ارزش واقعی آن را ارزیابی کنیم، چرا که شکاف بزرگی بین این نمایش ایده‌آل و واقعیت زندگی ما در یک خانه وجود دارد.

راه حل

یک راهکار مواجهه این است که از دلیل علاقه به آنچه به نمایش گذاشته می‌شود، ابراز حذر کنید و به جای آن، تصور کنید که ویلا یا ملک شما باید چگونه طراحی و سازماندهی شود. در مرحله اول، با بررسی هر اتاق شروع به ارزیابی فضاها و مکان‌های انباری کنید و اطمینان حاصل کنید که این فضاها به نیازهای شما پاسخ می‌دهند. همچنین به میزان فضای ذخیره‌سازی و مسائل مرتبط با آن توجه کنید تا اطمینان حاصل شود که با سبک زندگی و مبلمان شما سازگار هستند.

در این مرحله، اگر برخی از بخش‌های ملک نیاز به بازسازی دارند، هزینه‌های مرتبط با این تغییرات را در نظر بگیرید. همچنین در مورد عوامل اصلی مانند فونداسیون، لوله‌کشی، و سیستم‌های تهویه مطبوع مشاوره بگیرید و از شرایط آنها آگاه شوید. در نهایت، تأکید داشته باشید که به بهبوداتی که نیاز به هزینه‌های زیاد دارند، توجه نکنید و به جای آن به جزئیات مهم و اصلی ملک خود متمرکز شوید.

خرید ملک در شهر رامسر 1125636985
ویلاهای مدرن و اکازیون در شهر رامسر

2. درباره ی محله ملک مورد نظر تحقیق نمیکنید

بعد از خرید یک خانه در یک نقطه ییلاقی همچون اطراف شهر رامسر، ممکن است در حین نقل مکان متوجه شوید که اشتیاق برای زندگی در مرکز شهر به وجود آمده است. می‌توانید مثال‌های زیادی از افرادی که در دوران پاندمی به روستاها نقل مکان کردند را بیابید و حالا در نظر دارند به محله‌های شهری بازگردند. پس از خرید یک خانه در محیط ییلاقی زیبا، به عنوان مثال، شاید به زودی متوجه شوید که دلتان برای شلوغی و فعالیت‌های شهری تنگ شده است و حتی مسافت نیم ساعته را نیز برای رفتن به مرکز شهر هر روز جذاب نمی‌پندارید. این تجربه نشان‌دهنده اهمیت دقیق بررسی نیازها و ترجیحات فردی در انتخاب مکان زندگی است.

راه حل

برای جلوگیری از تجربه‌های پشیمان‌کننده، قبل از خرید ملک در رامسر، حتماً محله را به دقت بررسی کنید. مراکز خرید و فعالیت‌های تجاری محله را بسنجید، با همسایگان درباره مدارس و امکانات اجتماعی صحبت کنید و به دنبال مراکز مهدکودک، فروشگاه‌های اسباب‌بازی و رستوران‌های نزدیک (اگر نیاز دارید) باشید. همچنین، نیازهای خودتان را در نظر بگیرید؛ به‌عنوان مثال، اگر کودک دارید، به دنبال فضاهای بازی برای کودکان و فضای سبز مناسب باشید. شناخت محله، به ویژه در مناطق شمال، بسیار اهمیت دارد.

در حالی که در نزدیکی سواحل رامسر، بیشترین امنیت و زیبایی‌ها قرار دارند، اما در مناطق روستایی دورتر، فروش ویلاها به قیمت مناسب‌تر انجام می‌شود که از نظر امنیت هم ایده‌آل هستند. اما دسترسی به امکانات شهری مانند مدارس و بیمارستان‌ها ضعیف‌تر است. به یاد داشته باشید که شما فقط یک ملک نمی‌خرید، بلکه یک مکان را برای زندگی انتخاب می‌کنید. مهم است که در مورد کیفیت مدارس، سطح جرم و جنایت، حمل و نقل و احتمالاً سودآوری آتی منطقه اطلاعات دقیقی کسب کنید. برخی مناطق شمال برای زراعت، کشاورزی یا تجارت مناسب هستند. حتی مناطق ساحلی هرچند زیبا و دلنشین هستند، ممکن است برای همه خریداران ویلا ایده‌آل نباشند؛ به دلایلی مانند هوای ساحلی، رطوبت زیاد، و صدای موج.

بیشتر بخوانید: راهبردهای خرید زمین در رامسر

خرید ملک در شهر رامسر 1125632589
سنجیدن نیاز های خود قبل از خرید ملک

3.نیاز های خود را نمیسنجید

همچنین، حائز اهمیت است که بررسی کنید آیا خانه نیازهای خانواده را برآورده می‌کند یا خیر. کارشناسان این‌طور توضیح می‌دهند: اگر سه بچه در راه دارید و اهل مهمانی و معاشرت های زیاد هستید، یک ویلای ییلاقی دو خوابه و یک حمام احتمالاً خانه مناسبی برای شما نخواهد بود. همچنین اگر بچه‌های کوچکی دارید، مهم است که مدارس محله را نیز در نظر بگیرید. همچنین اگر والدین مسنی دارید، به اقامتگاه‌هایی نیاز دارید که نیازهای آنها را نیز برآورده کنند؛ به عنوان مثال، ویلا فلت ممکن است جایگزین مناسبی برای ویلا دوبلکس باشد. این موارد گاهی اوقات فراموش یا نادیده گرفته می‌شوند، اما بسیار مهم هستند.

راه حل

بهترین روش این است که محدودیت‌ها و نیازهای خانوادگی خود را یادداشت کرده و آنها را به مشاور املاک ارائه دهید. پیش از اینکه حتی به سراغ مشاور املاک بروید، با بررسی ویژگی‌های فردی و خانوادگی درباره بهترین ویلایی که برای شما ایده‌آل است به توافق برسید. اگر به عنوان مثال، نتیجه به دست آمده ویلا فلت دو خوابه باشد، درخواست مشاوره و ارائه فایل از مشاورین املاک را مختص این ویلا کنید.

بیشتر بخوانید: استراتژی های خرید ویلا در رامسر 


4. درخواست ملک مشابه را نمیکنید

برای اطمینان از خرید ملک در رامسر برای خود، نیاز است لیستی از خانه‌هایی که اخیراً در محله یا منطقه‌ای که شما تمایل به خرید دارید با شرایط کاملاً مشابه به فروش رفته‌اند را بررسی کنید. طبیعتاً هیچ مشاور املاکی از این کار امتناع نخواهد کرد. باید بدانید آنچه شما می‌خواهید، با چه قیمتی معامله می‌شود.

راه حل

برای جلوگیری از این موضوع، می‌توانید دقیقاً آنچه که می‌خواهید ببینید را درخواست کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک خانه سه خوابه با دو حمام هستید، از مشاور املاک بخواهید فهرستی را به شما نشان دهد که با این پارامترها مطابقت دارد. سپس، می‌توانید جستجوی خود را گسترش دهید تا ملک و منطقه را به درستی ارزیابی کنید. یک مشاور املاک خوب با خوشحالی به این درخواست‌ها پاسخ می‌دهد و توضیح می‌دهد که چرا قیمت‌های فروش ویلاها متفاوت است. این روش به شما کمک می‌کند تا ملک‌ها را به طور مستقیم با یکدیگر مقایسه کنید و انتخاب بهتری داشته باشید.

خرید ملک در شهر رامسر 112636985896
مشاوره و بازدید ملک توسط متخصص با تجربه

5. بازدید ملک توسط متخصص را فراموش میکنید

بسیاری از مشکلات اساسی یک ملک ممکن است با چشم قابل تشخیص نباشند و بنابراین لازم است که یک متخصص واجد شرایط، که در زمینه ویلاها و اجزای مختلف آنها آگاهی کافی دارد، ملک را از نزدیک و با دقت بررسی کند. درخواست کمک یک متخصص برای بررسی خانه پیش از خرید می‌تواند تفاوت قابل توجهی در خرید یک ملک با مشکلات اساسی را به وجود آورد.

راه حل

قبل از خرید یک ملک، بهتر است ابتدا با صاحب ملک تماس بگیرید و زمان مناسبی را برای بازدید و بررسی ملک با یک متخصص تعیین کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا ملک را از نزدیک مشاهده کرده و مشکلات و احتمالات را به شکل دقیق‌تری ارزیابی کنید.

بیشتر بخوانید: چرا سرمایه گذاری خرید ملک در رامسر را انتخاب کنیم؟


6. به مورد های گرانتر از بودجه خود توجه میکنید

هر خریدار ملک به این چالش برمی‌خورد: “باید یک ملک مناسب با بودجه‌ام را پیدا کنم، اما آن ویلای گرانتر واقعاً جذاب و منحصر به فرد به نظر می‌آید.” با این وجود، اهمیت دارد که خانه‌ای را انتخاب کنید که در محدوده قیمتی قابل قبولی برای شما باشد و از توان مالی‌تان خارج نشود. هویت انسانی همین است که همیشه به دنبال چیزهای بیشتر از توان مالی‌اش می‌گردد. در هر موقعیتی، تعداد ملک‌های با کیفیت و گران تر بسیار زیاد است، اما اهمیت دارد وسوسه‌ها را کنترل کرده و تنها به توان مالی و پتانسیل آینده خود توجه کنید.

راه حل

در ابتدا، از مشاورین املاک درخواست کنید که فایل‌های فروشی را در محدوده بودجه‌تان ارائه دهند و شما نیز فقط مواردی را بررسی کنید که هزینه آن برای شما قابل قبول است. همیشه درگیر شدن با احساسات و هیجانات در فرآیند خرید ملک ممکن است به نتایج منفی منجر شود. گاهی اتفاق می‌افتد که ویلای آگهی شده شما را هیجان‌زده نمی‌کند، در حالی که گاهی احساس میکنید با این که ویلا گران‌تر از بودجه‌تان است، اما باز هم به آن فکر می‌کنید. اگر خانه‌ای که مشاهده کرده‌اید، احساسات شما را به شدت تحریک کرده است، ممکن است دلیل آن را در نظر بگیرید. احساسات می‌توانند علاقه شما را نشان دهند، اما باید مطمئن شوید که انتخاب شما بر اساس منطق و صحت معیارها است، نه فقط احساسات.

خرید ملک در شهر رامسر 1112569923
بررسی موقعیت مالی قبل از خرید ملک مورد نظر

اطمینان از خرید ملک در رامسر

چگونه مطمئن شوید که در خرید ملک اشتباه نکرده‌اید؟ دو عامل اساسی وجود دارد که تعیین می‌کنند آیا خرید خوبی انجام داده‌اید یا خیر.
اول: اطمینان از اینکه ملکی را خریداری کرده‌اید که نیازهای شما را برآورده کند.
دوم: دریافت تاییدیه از یک فرد متخصص و آشنا با منطقه. خرید ملک در رامسر به دلیل پیچیدگی و تعدد گزینه‌های موجود، ممکن است دشوار به نظر برسد.

در این راه، افراد بومی که با بهترین موقعیت‌های مکانی هر شهر آشنا هستند، که مناطق ییلاقی مناسب را می‌شناسند و می‌دانند کدام مناطق برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک در رامسر مناسب نیستند و کدام مناطق در آینده رونق خواهند یافت، بهترین راهنمای شما خواهند بود.

ارسال دیدگاه