گذری از تاریخچه و سوغات تنکابن که ناگفته ماند!

27 آذر 1401
0 دیدگاه

در میان تمامی شهرهای مازندران، شهر تنکابن یکی از شهرهای زیبا با تاریخچه و سوغات دل انگیز است. محبوبیت این بیشتر به دلیل تاریخچه و جاذبه های دیدنی است که آن ها را شامل می شود، تمامی جاذبه های گردشگری و مناطق طبیعت گردی این شهر زیبا، مرکز توجه گردشگران واقع شده اند. اگر به دنبال تاریخ و رسم و رسوم های شهرهای شمالی هستید ،این محتوا را تا انتها بخوانید.

تاریخچه تنکابن، دری به روی کهن

شهر تنکابن در واقع با نام شهر شهسوار به شهرت رسیده است و افراد بسیاری آن را با این نام می شناسند. اما لازم است بدانید که نام شهسوار تنها با اواخر دروان قاجار بر این شهر بوده و پس از آن، نام تنکابن را بر این شهر گذاشته اند. این شهر جذاب دارای قدمتی چندین و چند ساله و تاریخی دلنشین است، آثار و باقی مانده هایی از تاریخ کهن نشان بر این دارد که قدمت سکونت در این شهر به دوران هخامنشیان باز میگردد و قوم های کادوسی، آماردی و تپوری در این منطقه زندگی می کردند . شایان ذکر است که آماردها بخش قابل توجهی از شمال را از آن خود کرده بودند و از آمل را رشت را شامل می شدند.

تنکابن 8746541560464

درآمد مردم تنکابن از چه راهی است؟

با توجه به اینکه گردشگری یکی از قطب های درآمد مردم تنکابن است، اما اکثر بومی ها در این شهر به فعالیت هایی همچون برنج، لوبیا، گندن، صیفی جات، مرکبات و دامداری می پردازند. بد نیست بدانید که تنکابن بزرگترین تولیدکننده چای و خرمالو در استان مازندران است و از همین رو توصیه می شود که هنگام سفر این سوغات را از دست ندهید.

تنکابن 084532123450

سوغات شهر خونگرم تنکابن چیست؟

هنگامی که به این شهر زیبا سفر کنید خواهید دید که این شهر از تنوع بسیار بالایی از انواع سوغاتی از جمله صنایع دستی و مواد خوراکی و.. می باشد. اگر به دنبال تجربه سفری هیجان انگیز هستید پیشنهاد می شود حتما حتما به بازار ماهی فروشان تنکابن سری بزنید تا در میان تنوعی از ماهی های دریایی و پرورشی شمال، بهترین ها را خریداری کنند هرچند در نظر داشته باشید طی ایام صید، بازار ماهی فروشان به یکی از شلوغ ترین مناطق تنکابن تبدیل می شود. از طرفی هم اگر به هر دلیل ماهی را را بعنوان سوغاتی سفر به تنکابن انتخاب نکردید، پیشنهاد می کنیم به بازارهای سنتی تنکابن مراجعه کنید. در بخش بازار های سنتی تنوعی از صنایع دستی، پوشاک ، شور ، سرکه و … را مشاهده خواهید نمود، این دقیقا همان بخشی است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جذب کرده است.

ارسال دیدگاه