سد میجران کجاست؟🌊 | آدرس🗺️ + مسیر دسترسی🚗 | مشخصات🟢 + عکس📸

25 فروردین 1403
0 دیدگاه
سد میجران بکر در شهر رامسر استان مازندران 4854384848

سد میجران در شهر رامسر قرار دارد که این شهر یکی از مقاصد محبوب سفر در ایران، با نام “عروس شهرهای شمال” شناخته می‌شود. این شهر در استان مازندران واقع شده و با دامنه جنگلی البرز و ساحل خزر همراه است. طبیعت فراوان و دیدنی‌های متنوع این شهر، هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از جاذبه‌های طبیعی رامسر، سد میجران است که با زیبایی خاص خودش و جریان آرام و خروشان رودخانه، برای بازدیدکنندگان جذابیت بسیاری دارد.

پوشش سرسبز سد میجران در رامسر 868486343


سد میجران کجاست؟

سد میجران، یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های دیدنی استان مازندران، در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهرستان رامسر واقع شده و بر روی رودخانه نسارود ساخته شده است.

مسیر دسترسی:
جاده جنت رودبار، یکی از زیباترین جاده‌های فرعی و آسفالته است که از رامسر تا تنکابن امتداد دارد. این مسیر زیبا از بین جنگل‌های رویایی و دالخانی عبور می‌کند و از طریق رودخانه چالکرود تا روستای زیبای «نمک دره» ادامه می‌یابد. ارتفاع این جاده حدود ۲۰۰۰ متر از سطح دریاست و چشم‌نوازی بی‌نظیری را به تماشاگران خود هدیه می‌دهد. پس از ورود به جاده جنت رودبار و طی کردن تقریباً ۱۰ کیلومتر، در سمت راست جاده، جاده‌ای آسفالته به سمت جنوب مارکوه می‌رود که در انتهای آن به سد میجران می‌رسد.

از اینجا به بعد، چشم‌انداز زیبای دریاچه پشت سد به چشم می‌خورد. با ادامه مسیر به سمت روستای طالش سرا می‌توانید از دیدن مناظر زیبایی لذت ببرید. در دوراهی طالش سرا، دو گزینه برای ادامه مسیر وجود دارد. یکی از مسیرها به سمت سد میجران می‌رود، اما باید توجه داشت که امکان بازدید از سد تاج برای عموم ممنوع است. همچنین دسترسی مستقیم به دریاچه سد میجران نیز امکان‌پذیر نیست و باید از دور چشم‌انداز زیبای آن لذت برد.

نقشه ی سد میجران در شهر رامسر 8434845515
برای مشاهده آدرس دقیق سد میجران روی نقشه کلیک کنید

معرفی سد میجران

سد میجران یکی از سدهای خاکی با هسته قیری است که در دل کوه‌های بین منطقه‌های «اربه کله» و «دالخانی» واقع شده است. این سد با فراهم کردن یک زیبایی خارق‌العاده، به منطقه جلال و جذابیت بیشتری بخشیده است. از بالای جاده‌های اطراف، منظره‌ی این سد بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است، به نحوی که به نظر می‌رسد یک قطعه از بهشت از آسمان فرود آمده و در میان جنگل‌های سرسبز و زیبای رامسر مستقر شده است. منطقه اطراف سد میجران نیز دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است که هر طبیعت‌دوستی را به وجد می‌آورد و به آنها امکان ماهیگیری را نیز می دهد.

سد زیبای میجران در شهر رامسر استان مازندران 87648345343


تاریخچه سد میجران

سد‌ میجران در اسفند ماه سال ۱۳۸۲ به منظور تامین آب زراعی منطقه به میزان ۱۵۰۰ هکتار، توسعه و تقویت صنعت گردشگری و تامین آب نوشیدنی شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر به میزان هفت میلیون متر مکعب ساخته شده است. این سد علاوه بر تأمین نیازهای کشاورزی، وضعیت صنعت گردشگری منطقه را نیز بهبود بخشیده است و در تأمین آب شرب برای شهرهای اطراف نقش مهمی داشته است.

دریاچه میجران در شهر رامسر 8786343515156


ساختار سد میجران

در ساخت سد‌ میجران، مصالحی نظیر سنگریزه با هسته بتن آسفالتی به کار رفته است. حجم مصالح بدنه این سازه برابر با ۳۸۲۵۰۰ متر مکعب است. طول تاج این سد تقریبا به ۱۸۶ متر و عرض تاج آن به ۸ متر می‌رسد. ارتفاع سد از بستر رودخانه ۵٫۵۴ متر و ارتفاع از پایه آن ۵٫۵۸ متر است. ضخامت سد میجران در بخش پی به حداکثر ۲۲۰ متر می‌رسد. همچنین، حجم ذخیره آب در این سد بزرگ خاکی به هشت میلیون متر مکعب می‌رسد. این اطلاعات مهم نقش بسزایی در ارزیابی و تحلیل این سد و نقش آن در تأمین آب و ارتقاء کشاورزی و صنعت در منطقه دارد.

دریاچه سد میجران زیبا در شهر رامسر 8746348354


بهترین زمان سفر به سد میجران رامسر

به هر فصلی که سفر کنید، زیبایی‌ها و جاذبه‌های منحصربه‌فرد این مکان را خواهید دید. اما به‌طور کلی، بهار با سرسبزی و تازگی، تابستان با سایه‌های خنک درختان، پاییز با رنگارنگی فصلی و زمستان با برف‌پوشی زیبا شناخته می‌شوند. به همین دلیل، بهترین زمان برای سفر به سد میجران در فصل بهار و اوایل پاییز است. در این فصول، هوا معتدل است و شما از گرمای سوزان تابستان و سرمای شدید زمستان در امان خواهید بود.

دریاچه سد میجران در شهر رامسر 875345453

ارسال دیدگاه