آبشار تودارک شیرود، بلندترین آبشار مازندران

21 بهمن 1401
0 دیدگاه
آبشار تودارک شیرود 845168465120

احتمالا تا به حال نام آبشار تودارک شیرود به گوشتان خورده است، این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای واقع در استان مازندران است. آبشار تودارک به دو آبشار اصلی و آبشار کوچکتر تقسیم می شود، که آبشار اصلی آن ارتفاع 45 متر و آبشار کوچکتر ارتفاع 7 متر را شامل می شوند. جالب است بدانید این آبشار در دل کوهستان واقع شده و آبشار کوچک آن را با نام آبشار لیمرا می شناسند و به همین نام به شهرت رسیده است. آب آبشار بعد از 7 الی 10 متر به یک برآمدگی در سطح زمین برخورد می کند که به زیبایی در این جنگل خودنمایی می کنند.

آبشار تودارک شیرود 89746513514509

آشنایی با آبشار تودارک شیرود

آبشار تودارک شیرود یکی از آبشار های زیبا و دلربا در مازندران و گیلان است از همین رو مسافران و گردشگران بسیاری به دیدن این آبشار خواهند آمد. ناگفته نماند این جاذبه  خیره کننده بلندترین آبشار شمالی است که به همین دلیل به شهرت بالایی رسیده است. اگر قصد سفر به مازندران را دارید حتما از این آبشار شیرود دیدن نمایید. مرطوب بودن دیواره های آبشار سبب شده است انواع گلسنگ ها و خزه ها بر روی ان رشد نمایند وزیبایی و چشم انداز این آبشار را دوچندان کنند.  جالب است بدانید که این آبشار پس از ریزش به صورت نهری از سطح جاده، که به صورت آب نما ساخته شده است عبور می کند.

آبشار تودارک شیرود 86541560630

زیبایی های آبشار تودارک شیرود

این آبشار در دل کوهستان واقع شده است و شنیدن صدای جریان آب و تماشای گلسنگ ها و خزه ها روح هرکسی را نوازش می کند و این همه زیبایی همگی از مزایای سفر به شیرود به شمار می روند. تصور کنید اقدام به اجاره و یا خرید ویلا در شیرود کرده اید، زیبا نیست که هر زمان  که بخواهید بتوانید به دل کوهستان سفر کنید و از وجود زیبایی های طبیعت سرسبز، بکر و آبشار تودارک شیرود، لبریز از زندگی و هیجان شوید!

سخن پایانی

زیبایی های مازندران بسیارند و نمی توانیم به راحتی از کنار آن ها عبور کنیم، شاید برایتان جالب باشد بدانید که می توانید در هرزمانی که بخواهید از این زیبایی های بهره مند شوید، تنه کافی است به این سمت مازندران و گیلان روانه شوید تا هنر نقاشی خداوند را از نزدیک نظاره گر باشید.

 

ارسال دیدگاه