آبشار ازارک کجاست؟🌊 | معرفی کامل🟢+ آب و هوا🌦️ | تصاویر📸

16 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
آبشار ازارک در روستای زیبای سنگ پشته 38438434

آبشار ازارک با فضایی دنج و طبیعتی بینظیر با هوایی پاک، میزبان گردشگرانی است که هر ساله برای گشت و گذار به طبیعت زیبای دشت ها و آبشارهای استان مازندران میپردازند. اگر به دنبال تجربه‌ای شگفت‌انگیز در طبیعت برای گردش در رامسر هستید، باید بدانید که این شهر یک ویژگی خاص آب و هوایی دارد که باعث می‌شود طبیعت اطراف به اندازه‌ای سرسبز و زیبا باشد که حتی انتخاب مقصد هم به یک چالش تبدیل شود.

کوه‌های پیرامون این شهر، با آب‌های فراوان خود، به وجود آبشارهایی زیبا که جزء جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شوند، انجامیده‌اند. با این حال، در بین آبشارهای زیادی که در اینجا وجود دارند، گاهی اوقات یکی از آن‌ها به طرز جادویی بیش از دیگران به چشم می‌آید، اما به‌ هر دلیلی، کمتر به آن توجه شده است. یکی از این آبشارها، آبشار ازارک است که با زیبایی فراوان خود، در انتظار کشف و تجربه توسط بازدیدکنندگان است.

آبشار دل انگیز ازارک در روستای سنگ پشته 788367483


آبشار ازارک کجاست؟

آبشار ازارک، یکی از جواهرات طبیعی شهر زیبای رامسر، در بخش دالخانی واقع شده است که در روستای دل‌انگیز سنگ‌پشته به چشم می‌خورد. این بخش نیز از دیدنی‌ها و چشم‌اندازهای بی‌نظیری برخوردار است. آبشار ازارک، مانند سایر آبشارهای منطقه، از قله‌های کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و در نهایت مسیر خود را به سمت دریای خزر آبی و زیبا ادامه می‌دهد.

مسیر دسترسی:
برای سفر به آبشار ازارک، ابتدا باید به جنگل دالخانی مراجعه کنید. پس از ورود به این منطقه، در دهستان چهل شهید، روستای سنگ‌پشته را خواهید یافت که در آنجا به طریقی آسان به مقصد خود، یعنی آبشار ازارک، دست پیدا خواهید کرد.

نقشه آبشار ازارک در گوگل مپ 358743874
برای مشاهده‌ی نقشه آبشار ازارک روی عکس کلیک کنید

معرفی روستای سنگ پشته

روستایی به‌نام سنگ پشته در اطراف بخش مرکزی شهر رامسر در استان مازندران وجود دارد. برخلاف چیزی که از آن انتظار دارید این روستای کوچک، دارای جذابیت‌های متنوعی است. سنگ پشته، بخشی از دهستان چهل شهید به شمار می‌آید. بدون شک نام بخش دالخانی برای شما آشناست. این دهستان در قسمت دالخانی قرار داشته و شامل بقعه و گورستانی کوچک می‌شود. بطورکلی، در این منطقه ‌۹۴۶۲ نفر یا ۳۲۲۸ خانوار زندگی می‌کنند که ۱۶ نفر از این افراد، یا ۷ خانوار ساکن روستای سنگ پشته هستند.

روستای سنگ پشته در شهر رامسر 68374873


آب و هوای منطقه آبشار ازارک

بازدید از آبشار ازارک یک تجربه کامل طبیعتی است که شما را به بیش از دیدن یک آبشار می‌برد. آب و هوای خنک و مرطوب این منطقه، به همراه زیبایی‌های طبیعی فراوان، این بازدید را به یک تجربه فراتر از معمول تبدیل می‌کند و از جذابیت‌های اصلی توریست‌هاست. همچنین، در نزدیکی آبشار ازارک، آبشارهای دیگری نیز وجود دارند که در صورت تمایل، می‌توانید آن‌ها را نیز بازدید کنید و لذت ببرید.

آبشار زیبای ازارک در روستای سنگ پشته 3856748374


پوشش گیاهی آبشار ازارک

پوشش گیاهی اطراف این آبشار، مانند سایر مناطق این شهر، بسیار سرسبز و دلنشین است. به عبارتی، سفر به این آبشار به معنای لذت بردن از صدای آب زلال و تماشای جریان آرام آب نیست، بلکه باعث می‌شود تا شما از زیبایی‌های طبیعت اطرافش بیشترین لذت را ببرید. به همین دلیل، توصیه می‌شود در ماه‌هایی که طبیعت سرسبز و زیباست، به آبشار‌ ازارک سر بزنید. پس از پیمودن مسافتی در میان درختان این روستا، به دشت‌های گسترده‌ای می‌رسید که حس می‌کنید قطرات آب بر روی صورتتان می‌تپد. در این مکان، با نگاه به بالا، می‌توانید جریان آب آبشار ازارک را که از قله کوه سرازیر می‌شود، مشاهده کنید. برای یک سفر آرام و لذت‌بخش، بهتر است در اواسط بهار و یا اوایل پاییز برای بازدید از آبشار ازارک رامسر بروید.

آبشار بکر ازارک در شهر رامسر 84438868748


سخن پایانی

بازدید از آبشار‌ ازارک بیش از یک سفر دیدنی است؛ این سفر شما را به دنیایی از زیبایی‌ها و طبیعت زنده می‌برد که بیشتر از یک اثر هنری است. غنای طبیعت اطراف، جاذبه‌های بی‌نظیر در نزدیکی، عطر دلنشین گلها و صدای آرامش‌بخش آب جاری، همه این عوامل به شما احساس زیبایی و آرامش می‌دهند و شما را به سوی آبشار‌ ازارک هدایت می‌کنند. این سفر فرصتی منحصر به فرد است که به شما امکان می‌دهد تا با طبیعت به صورت یکنواخت و عمیق ارتباط برقرار کنید و از زیبایی‌های بی‌پایان آن لذت ببرید.

ارسال دیدگاه