پارک جنگلی خشکه داران کجاست | عکس + آدرس

30 تیر 1402
0 دیدگاه
درختان سرسبز جنگل خشکه داران 657777666

پارک جنگلی خشکه داران با مساحتی بزرگ و مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، در منطقه شمالی استان مازندران واقع شده است. این پارک با وجود جنگل‌های پر از درختان سرسبز و چشم‌نواز، آبشارهای آرام و جوی آرامش‌بخش، یکی از مقاصد برتر گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

آلاچیق ها و چیدمان میز و صندلی ها در پارک جنگلی خشکه داران 4356566556
آلاچیق های چوبی با میز و صندلی در محوطه سرسبز پارک جنگلی خشکه داران تنکابن

معرفی پارک جنگلی خشکه داران 

این پارک با مساحت تقریبی دو میلیون و ششصد هزار متر مربع به عنوان یکی از اخرین بازمانده‌های اکوسیستم‌های جنگلی جلگه‌ای شمال ایران، حفاظت شده است.پارک جنگلی خشکه‌داران دارای طبیعتی منحصربه‌فرد و چشم‌نواز است که در آن انواع مختلف گیاهان و گونه‌های جانوری زندگی می‌کنند. به علاوه، در حاشیه پارک جنگلی خشکه‌داران یک موزه تاریخی طبیعی نیز وجود دارد که مجموعه تاکسیدرمی از حیوانات وحش شمال ایران را به نمایش می‌گذارد. این موزه، به‌عنوان یکی از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های توریستی تنکابن، همواره مورد استقبال محققان و دانش‌پژوهان قرار دارد.

مساحت پارک جنگلی خشکه داران : دو میلیون و ششصد هزار متر مربع

طبیعت سرسبز و رودخانه زیبای پارک جنگلی خشکه داران 5464645655544
پوشش گیاهی انبوه و سرسبز جنگل خشکه داران تنکابن 

آدرس دقیق پارک جنگلی خشکه داران

منطقه خشکه‌داران با واقعیت‌های زیبا و منحصربه‌فرد خود، در فاصله ۳۰ کیلومتری محور شهر تنکابن به چالوس و در تابعیت شهرستان عباس‌آباد قرار گرفته است. این منطقه حفاظت شده و بسیار دیدنی است که از دریا تنها ۱۲۰ متر فاصله دارد. این منطقه حفاظت شده، با اقلیم معتدل خود، امکان سفر و بازدید در هر فصل و ایام سال را به گردشگران می‌دهد. تجربه‌ی سفر به این منطقه، شرایط آب و هوایی بسیار دلنشین و بکر را به ارمغان می‌آورد.

در فصل تابستان، سفر به این منطقه می‌تواند یک تجربه‌ی بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی به شمال ایران باشد. همچنین، در فصل پاییز با خنک شدن هوا و تغییر رنگ پوشش گیاهی و برگ‌های درختان، منظره‌ای زیبا و رویایی به ارمغان می‌آورد که می‌تواند افرادی که علاقه‌مند به این فصل هستند، سفری پر از هیجان و لذت را در کنار دوستان و خانواده خود رقم بزنند.

آدرس پارک جنگلی خشکه داران:

استان مازندران، کیلومتر 30 محور تنکابن به چالوس، بعد از شهر عباس‌آباد و قبل از سلمانشهر، کنار جاده.

پارک جنگلی خشکه داران روی نقشه 65756776788
برای مشاهده آدرس دقیق پارک جنگلی خشکه داران روی نقشه کلیک کنید

پوشش گیاهی و جانوری جنگل خشکه داران

منطقه‌ی حفاظت شده «پارک ملی خشکه داران» که به عنوان یگانه جنگل جلگه‌ای شمال ایران شناخته می‌شود، یک جنگل کاملاً بکر و زیبا است. این منطقه زیستگاه بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد است. در پارک ملی خشکه داران، گونه‌های متنوعی از گیاهان نظیر توسکا از نوع کرک، انار، ممرز، بلوط، خرمندی، لرگ، ازگیل جنگلی و غیره رشد می‌کنند. همچنین، حیوانات وحشی نظیر شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مانند خاکستری، قره، غاز، مرغابی، اگوت بزرگ و کوچک، دار غاز باکلان و غیره نیز در این منطقه به طبیعت وحشی خود بازگشته‌اند. پارک ملی خشکه داران به لطف موزه‌ی تاریخی طبیعی که در حاشیه‌ی آن واقع شده است، یک نمایشگاه جالب از تاکسیدرمی حیوانات وحشی شمال ایران را برای گردشگران و محققان فراهم آورده است. این موزه‌ی تاریخی با نمونه‌هایی جذاب از حیوانات وحشی منطقه، جاذبه‌ی دیدنی دیگری در این منطقه محسوب می‌شود.

بیشترین پوشش گیاهی پارک جنگلی خشکه داران: توسکا

درختان سرسبز اطراف جاده ی پارک جنگلی خشکه داران 8987987989
پیچ و خم جاده پوشیده از درختان درهم تنیده و سرسبز خشکه داران

جاذبه های اطراف پارک جنگلی خشکه داران 

  • موزه حیات وحش خشکه داران
  • دشت دریاسر تنکابن
  • آبشارهای کوهسر
  • پارک جنگلی چالدره
  • آبشار سنگ بن چشمه

 

ارسال دیدگاه