غار آبی دانیال کجاست | بهترین فصل سفر + بازدید از دیدنی ها

15 خرداد 1402
0 دیدگاه
فضای داخلی پر آب غار آبی دانیال 6847865435643

غار آبی دانیال یکی از زیباترین غارهای رودخانه‌ای استان مازندران است. این غار با مسیر دسترسی جنگلی و دمای داخلی ثابت مورد توجه طبیعت گران و غارنوردان قرار می‌گیرد. با سنگ‌ها و شکل‌های استلاگمیت و استلاکتیت‌های چندمیلیون ساله خود که ساخت آن‌ها به درازای زمان به اندازه ۱۰۰ سال برای هر سانتیمتر ادامه یافته است. با ما همراه شوید تا این غار زیبا را بیشتر بشناسیم.

سنگ و قندیل های غار آبی دانیال :

برای ساخت هر سانتی متر از سنگ‌ها و قندیل استلاگمیت و استلاکتیت‌های 100 سال زمان میبرد.

تونل های سنگی و مستحکم داخلی  غار آبی دانیال 54645413415241
تونل های سنگی و مستحکم داخلی غار آبی دانیال

معرفی غار آبی دانیال

غار آبی دانیال، دارای یک شعبه اصلی به طول ۱۵۰۰ متر و عرض ۱.۵ متر است. شعبه اصلی با پیچ و خم‌های فراوان و دالان‌های تنگ و باریک، در طول آبشارها و حوضچه‌های کوچک ادامه می‌یابد و به شعبه‌های کوچکتری ختم می‌شود. غار دانیال، دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران پس از غار قوری قلعه پاوه در کرمانشاه، قرار دارد. در طول سال، دمای داخلی این غار تقریباً ثابت است و آب آن از چندین چشمه کوچک تأمین می‌شود. آب غار، کاملاً زلال و قابل شرب است. عمق جریان آب در بخش‌های مختلف غار متغیر است و در کل حدود یک متر نیست. راهروی آبی غار با حرکت آب‌های زیرزمینی در سنگ‌های آهک شکل گرفته و به سنگ‌ها شکل‌های زیبا و عجیبی بخشیده است.

  • اولین و بزرگتری غار رودخانه ای ایران کدام است؟

غار قوری قلعه پاوه

  • اولین و بزرگتری غار رودخانه ای ایران کجاست؟

کرمانشاه

صخره های سنگی و بسیار محکم غار آبی دانیال 52143564145341362
صخره های سنگی آویزان شده از سقف غار آبی دانیال

آدرس غار آبی دانیال

غار آبی دانیال در استان مازندران، شهرستان سلمانشهر، روستای دانیال قرار دارد. برای دسترسی به غار دانیال، ابتدا باید به سلمانشهر بروید. سپس از راه چالوس به شهر تنکابن بروید و از طریق بلوار زیبای شهر جدید سلمانشهر به روستای دانیال بروید. مسیر حدود ۵ کیلومتر است.

پس از رسیدن به روستای دانیال، از جاده فرعی دست چپ استفاده کنید و تا آخرین ویلا ادامه دهید. از اینجا پیاده شوید و از رودخانه‌ای که در پایین قرار دارد، عبور کنید و از سمت چپ رودخانه به سمت دومین انشعاب بروید. پس از رسیدن به دومین انشعاب، مسیر سمت چپ را بالا بروید تا زیر دیواره سفید برسید. غار در زیر این دیوار قرار دارد. برای رسیدن به غار دانیال، باید تا نیم تا یک ساعت در جنگل قدم بزنید.

روستای دانیال تا سلمان شهر: 5 کیلومتر

لوکیشن غار آبی دانیال 6847845346342
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید

دیدنی های غار آبی دانیال

پس از ورود به غار دانیال، در فاصله ۱۰۰ متری از دهانه غار، به حوضچه‌ای می‌رسید که باید در آن فرو بروید. سپس در مسیر جلو به تزیینات آهکی قدیمی می‌رسید. حدود ۳۰۰ متر بعد از حوضچه، به یک فضای باز بزرگ می‌رسید که به تالار خفاش مشهور است. باید از تپه‌های لغزنده خفاش‌ها عبور کنید تا به قله برسید. در راه به قله، خفاش‌های خوابیده را میبینید که خواب اند. در ادامه، به سینه‌خیز و پامرغی برخورد می‌کنید و سپس به یک سیفون با دو اتاق بزرگ می‌رسید. باید از بالای صخره عبور کنید یا از زیر آب غواصی کنید. سپس به محوطه بازی می‌رسید که به تالار ریزان معروف است. اینجا زیباترین بخش غار است، با سقفی بلند و تزیینات آهکی شیری‌رنگ. هرچه به جلو می‌روید، دما پایین‌تر و آب کف غار سردتر می‌شود.

جاذبه های دیدنی غار آبی دانیال:

  • تالار خفاش
  • تالار ریزان
فضای داخلی پر آب غار آبی دانیال 6847865435643
تلال آب آبی رنگ غار آبی دانیال با صخره های قدیمی

بهترین فصل سفر به غار آبی دانیال

دمای هوای داخل غار حدود ۲۳ درجه سانتی‌گراد و دمای آب چیزی در حدود ۱۷ درجه است. غار دانیال در هر فصلی دمای ثابتی دارد و تغییری نمی‌کند. بنابراین، آیا در تابستان یا زمستان داخل غار باشید، فرقی نمی‌کند. اما وقتی با لباس آب‌چکان از غار خارج می‌شوید، سردی قابل توجهی را احساس خواهید کرد. بنابراین، بهار و تابستان بهترین زمان‌ها برای بازدید از غار هستند.

زمان مناسب سفر به غار آبی دانیال:

  • بهار
  • تابستان

ارسال دیدگاه