جاذبه های فراموش نشدنی نشتارود را بشناسید

1 دی 1401
0 دیدگاه
جاذبه های فراموش نشدنی نشتارود 8746541231450

نشتارود از جمله شهرهای شمالی خوش آب و هوای شمالی است. جاذبه های فراموش نشدنی نشتارود هرکدام در این شهرخودنمایی می کنند، به طوری که نمی توان به راحتی چشم از آن برداشت. اهالی نشتارود به زبان فارسی و زبان مازندرانی گویش دارند. ممکن است تا کنون ندانسته باشید که زبان مازندران جزو زبان های کاسپین به شمار می رود که در بردارنده زبان هایی اعم از سمنانی، هرزندی، سبری، زازاکی، گوارنی، گیلکی، طبری و تالشی است. جاذبه های فراموش نشدنی نشتارود بسیارند و ما به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود، پس با ما همراه باشید.

جاذبه های فراموش نشدنی نشتارود 7845345640

جاذبه های فراموش نشدنی نشتارود

جاذبه های این شهر زیبا بسیارند و نمیتوان از کنار آن ها به تنهایی عبور کرد. اگر میخواهیم در هنگام سفر به مازندران از تماشای جاذبه های تفریحی و طبیعی این طبیعت لذت ببرید می توانید از نشتارود دیدن کنید، از جمله جاذبه های دیدنی این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

وجه تسمیه نشتارود

نشتارود دارای رودخانه های فراوان و پر آبی است که یکی از آن ها نشتارود نام دارد و از مرکز شهر عبور می کند. نشتا به معنی نشت آب است و از همین رو به این شهر نشتارود گفته می شود.

 جاذبه های فراموش نشدنی نشتارود 08797652122

منطقه ییلاقی داغ کوه

زیباترین منطقه ییلاقی که برای سفر می توانید آن را برگزینید داغ کوه می باشد. این منطقه ییلاقی در مرز جنوبی این شهر واقع شده  است و با نام داکو شناسایی می شود. یکی از جلوه های خیره کننده در منطقه ییلاقی داغ کوه به بار آمدن میوه هایی همچون ازگیل جنگلی،گالگش انگور، آلوچه، سیب جنگلی، زرشک و همرو می باشد.

بناهایی که در این منطقه بر جای مانده اند نشان دهنده تاریخچه کهن و دیرین آن می باشند که بیش از هزاران سال پیش وجود داشته است.  در واقع وجود گورستان های متعدد، سابقه ی کشت گندم و خانه هایی متشکل از خشت پخته شده گویای قدمت هزار سالانه ی داغ کوه هستند.

 جاذبه های فراموش نشدنی نشتارود 86504156354

رودخانه نشتارود

رودخانه نشتارود در بخش نشتارود یکی از جاذبه های فراموش نشدنی این شهر است . این رودخانه در واقع از آبادی های فقیه آباد، سفید آب و نشتارود گذر می کند و زیبایی دوچندانی را به آنها بخشیده است. جالب است بدانید که آب این رودخانه از جنگل های کله چال_علی سرا چشمه و ارتفاعات میان بند سرچشمه میگیرد و سپس با عبور از فقیه آباد وارد آبادی نشتارود می شود .

 

ارسال دیدگاه